רוני נאק
הכתובת הייתה על הקיר – ולא רק בתחזית ההולכת ומחמירה של תקנות זיהום אוויר – מיצובישי פאג'רו הגיע לסוף דרכו. רמז עבה כפיל ניתן עוד בשנה שעברה על ידי טסטסורו אייקווה – נשיא מיצובישי – אשר אמר כי היצור של הפאג'רו ימשיך לזמן מה, וגם הדגיש את המחוייבות של מיצובישי להרחיב את מגוון דגמי ה-SUV שהם מייצרים – ועל הדרך זונחים את הפרטיות הקומפקטיות – אולם "משקל גדול וצריכת דלק הם נושאים מרכזיים".
כעת נודע לשטח כי למיצובישי פאג'רו נותרה רק עוד שנה אחת לפני שיוחלף על ידי רכב פנאי גדול עם 7 מושבים במתכונת דומה ל-קיה סורנטו/יונדאי סנטה פה – אם תרצו מעין גרסה מוגדלת ומנופחת של מיצובישי אאוטלנדר – אשר נחטף אצלנו כלחמניות.

בנוסף יצטרף להיצע הדגמים של מיצובישי ה-ASX אשר מבושש להגיע מזה זמן, היישר לתוך הקלחת הרותחת של ג'יפונים קטנים כשהוא מצוייד במנוע בנזין. צפי ההגעה הוא בתחילת 2017. מחיר עדין לא פורסם אולם אנו משערים כי יהיה סביב ה-130 אלפי שקלים (פלוס מינוס).

חלק גדול מההחלטה לשלוח את הפאג'רו במורד הנהר נעוצה גם בהשתלטות של ניסאן על מיצובישי – אירוע שקרה רק לפני חודשים ספורים. אז נראה סדרה של מוצרים חדשים ושיתופי פלטפורמות וטכנולוגיות לכל רוחב שדרת הדגמים של שני היצרנים – כאשר ניסאן מאד מעוניינת בטכנולוגיית ה-PHEV של מיצובישי – טכנולוגיה אשר יותר מסביר נראה הרבה יותר ממנה בדור הבא של מה שעתיד להחליף את מיצובישי פאג'רו.