עוד לא התרגלנו לחבר את המכוניות לשקעי הטעינה – ונעזוב לרגע את המצב המטורף שישראל נקלעה אליו בהקשר הזה (וזה המקום להגיב…) – אחד המציגים המרתקים ביותר בתערוכת הטכנולוגיה CES האחרונה היא חברת Powermat המפתחת טכנולוגיית טעינה אלחוטית לרכב חשמלי.
הרעיון הוא "נקודה חמה" על רצפת החניה שהמכונית תחנה מעליה לשם הטעינה. חברה נוספת בשם Fulton מפתחת טעינה אלחוטית למכשירים ניידים – כמו סמארטפונים או מכשירי חשמל קטנים אחרים – אחד הפיתוחים המעניינים שלה הוא נרתיק הטוען את הסמארטפון שבתוכו.
בביתן ב-CES האתגר הוא לטעון רודסטר חשמלית של טסלה ובמקביל כל מכשירי החשמל שבאוטו נטענים בעצמם תוך-כדי. לטכנולוגיה הזו יכולה להיות משמעות אדירה בעתיד של הרכב החשמלי ושלא במפתיע GM הביעה עניין רב בטכנולוגיות האלו.
Powermat היא חברה ישראלית אשר הוקמה ב-2007 על ידי רן פוליאקין ומשרדיה בנווה אילן ובדטרויט. החברה כבר מוכרת משטחי הטענה אלחוטיים למכשירי חשמל קטנים באמצעות רשתות האלקטרוניקה הגדולות בארה"ב. בשנה שעברה השקיעה GM חמישה מיליון דולרים בחברה כדי לפתח טעינה אלחוטית בתוך מכונית. היישום הזה צפוי להופיע בשברולט וולט החשמלית כבר השנה – בצורה של שני תאי אחסון אשר יטעינו את הטלפונים, נגני המדיה או טבלטים שלכם.
עכשיו עוברת הטעינה האלחוטית שלב נוסף שבו המטרה היא לטעון את המצבר במכונית החשמלית.
אז…מי אמר עמדת טעינה?