כתב: ניר בן זקן
ה-G63 6X6 הוא אחד מרכבי השטח ההזויים והייחודיים ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וגם אחד הנחשקים ביותר. מרצדס שתכננה במקור להשתמש בדגם בעיקר לצרכי שיווק וקידום תדמיתי ולייצר בין 20 ל-30 יחידות בלבד מכרה בסוף יותר ממאה עותקים. עבור היצרן משטוטגארט ה-G63 6X6 היה כנראה יותר רווחי מהתחזית, אבל בסטנדרטיים של המא(ע)ושרים ששפר עליהם המזל להיות עם 350 אלף יורו עודפים בעו"ש, זה גם הפך אותו לקצת פחות ייחודי מכפי שהיה בעת השקתו לפני כשנתיים.

כעת סדנת Mansory הגרמנית המתמחה בשיפור ושדרוג הביצועים והעיצוב של מכוניות ספורט ויוקרה של פרארי, למבורגיני, מקלארן, אסטון מרטין, בנטלי, רולס רוייס ואפילו בוגאטי, מציגה את משנתה ל-G63 6X6 האולטימטיבי.
[pro_ad_display_adzone id="83"]תחת מכסה המנוע המרובע עדיין שוכן מנוע V8 טווין טורבו בנפח 5.5 ליטר אבל הוא קיבל איברים פנימיים מחוזקים המותאמים למרוצים כמו הבוכנות, התלתלים, המסבים, גל הארכובה וראש המנוע החליפו את אלה המקוריים וסעפת פליטה מיוחדת וליברלית יותר. התוצאה הסופית היא 840 כ"ס, 296 יותר מהגרסה המקורית שלא הייתה עצלה בלשון המעטה, בעוד נתון המומנט הגובל אלקטרונית ל-102 קג"מ (24.5 קג"מ יותר מגרסת המקור) כדי לשמור על שלמות המכלולים.

• מחפש קרוסאובר חדש? אנחנו נסגור את העסקה הטובה ביותר בשבילך!
כדי שכל השייחים בנסיכויות המפרץ ידעו שה-6X6 שלכם הוא הכי חזק על הכביש הוא זוכה למכסה מנוע עם צמד כונסי אוויר, יחידות תאורה קדמיות מושחרות, גימורי קרבון בפתחי האוורור המוגדלים בפגוש הקדמי, בכנפיים של בתי הגלגל ובפסי לאורך הדלתות, סוללת פנסים על הגג וצבע צהוב לוהט.
הסדנה הגרמנית לא פרסמה את מחיר הגרסה, אבל אל תתפלאו אם מחירו של ה-G63 6X6 הזה יהיה כפול ממחיר הגרסה המקורית. לא שזה יפריע לרבים כעת לחלום עליו בלילה.
