תומר הדר
בשנים האחרונות קורה משהו מעניין באאודי: הגרמנים חמורי הסבר מאינגולשטאט לוקחים רכבי כביש שטח תמימים למראה ומשתילים בהם מנועים מטופשים לחלוטין, מגדשי טורבו ענקיים ומערכות מתלים מונמכות ושולחים אותם לשוטט בכבישים ציבוריים ללא הפרעה, להטיל אימה על הציבור התמים ושוחר השלווה שלא מצפה להיתקל ברכב כביש שטח שנוסע 250 קמ"ש ועף ל-100 תוך פחות מחמש שניות. אבל זה קורה. וכעת מצטרף לחבורת הדגמים של אאודי דגם חדש- הSQ5- גרסת הS של הQ5 שנחשפה בתערוכת דטרויט. (וכן, הגרסה היותר קיצונית נקראת RS והיא עוד לא הוצגה, שזה מטריד).

אאודי SQ5 מצויד במנוע V6, כמו שיש בחלק מגרסאות אאודי Q5 הרגילות, אלא שכאן מצטרף ל-V6 גם מגדש טורבו שמאפשר לו להפיק 354 כוחות סוס שעוברים לארבעה גלגלים דרך תיבה בעלת שמונה מהירויות. המתלים (מתלי אויר כמובן, שיהיה נוח) כוללים מצב שמאפשר הנמכה של 30 מילימטרים כמו גם הקשחה אינדיבידואלית של הבולמים ומערכת ההיגוי כוללת מסרק בעל יחס משתנה בהתאם למהירות הנסיעה. כלומר במהירויות גבוהות ההגה של אאודי SQ5 מציע פחות סיבובים מנעילה לנעילה.

מבחינה בידורית, אאודי SQ5 מצויד (כמובן) במערכת MMI המוכרת של אאודי כולל פונקציה לזיהוי של "כתיבה" על מסך התצוגה ובמערכת שמע של , Bang & Olufsen, כולל סראונד תלת מימדי. מה עוד? מערכות סיוע ובטיחות, החל בבלימה אוטונומית וכלה כמובן במערכת התראה וסיוע במעבר נתיבים. בדומה לכל דגמי אאודי- ולכל דגמי אאודי הספורטיביים, גם אאודי SQ5 יוצע כבר השנה ללקוחות בישראל.
