לפני מספר חודשים חשף מרצדס את מפלצת השטח הקיצונית ביותר שלה (מחוץ לחטיבת המסחריות והמשאיות, כמובן). המפלצת היתה גרסת טנדר מוארכת לדגם G וואגן, עם שישה גלגלים והנעה לכולם (6X6). היא נבנתה בסיוע סדנת הביצועים, AMG, והוצמד לה מנוע V8 עם טווין טורבו שייצר 544 כ"ס וגיר בן שבעה הילוכים. רכב השטח הזה הוצג כקונספט, אבל נמכר לפי הזמנה במחיר של למעלה מ-400 אלף אירו, שהם קרוב ל-2 מיליון שקלים, לפני מסים ישראליים.

אבל יש נסיכי נפט שזה פשוט לא מספיק להם.
מזל שסדנת בראבוס הגרמנית נכנסה לתמונה, להציל את המבוכה של AMG – "רק" 544 כ"ס? 400 אלף אירו? הצחקתם אותם! אנשי BRABUS חידדו את המנוע ומערכת הפליטה מכל עבר – ממגדשי הטורבו, דרך מערכות היניקה והפליטה וכלה בכיול מדויק של צלילי מנוע ה-V8. התוצאה היא זינוק בכוח המנוע לכדי 700 כ"ס וחשוב לא פחות – נתון זמינות עוקר הרים של 97.9 קג"מ בכל הדרך מ-2,000 סל"ד נמוכים ועד ל-4,500 סל"ד. זאת – במקום נתון זמינות של 77.6 קג"מ בלבד…

המפלץ הזה שוקל כמעט ארבעה טון, לפני שמעמיסים אותו בציוד. ובכל זאת, בשל עוצמת המנוע מזנק בראבוס B63S-700 למאה קמ"ש בתוך 7.4 שניות בלבד. המהירות המרבית, אגב, דווקא אינה מרשימה ועומדת על 160 קמ"ש "בלבד", אבל זאת בשל ההתאמה של רכב השטח הגדול לשטח, בין היתר בשל צמיגי שטח בקוטר 37 אינץ'.

ואם דיברנו על התאמה לשטח, נציין שמלבד גלגלי הענק, רכב השטח האדיר הוגבה על סרנים פורטליים (עם הפחתה טבורית) כדי להשיג מרווח גחון של 47 ס"מ ובשל המנעד של כל אחד מששת המתלים יכול הרכב להיאחז ולטפס גם בשטח מורכב במיוחד.

תא הנהג וסביבת הנוסעים עודכנו עם ריפודי ודיפוני עור אדומים התפורים ביד אומן – כדי להבטיח שתשרה האווירה הנכונה גם מאחרי ההגה.
המחיר, אם עדיין אקטואלי, כ-475 אלף אירו, לפני מסים.