רוני נאק
משרד התחבורה היפני מעדכן את אופן שבו תיבדק פליטת המזהמים של מנועי דיזל אחרי שסדרת בדיקות העלתה כי מנועי דיזל של מסחריות ורכבי פנאי שטח מטויוטה, ניסאן ומיצובישי פולטים עד פי 10 יותר NOx ממה שתקנות זיהום האוויר ביפן מתירות – כך דיווח עיתון japan times. העידכון מגיע בעקבות הסקנדל של VW אשר שלח רגולטורים רבים בחזרה למעבדות לבחון את הדרך שבה מודדים את פליטת המזהמים וכדי לקבל נתונים שהם אמיתיים וקרובים יותר למציאות.

חשוב לציין כי במכוניות שנבחנו: טויוטה לנד קרוזר, מסחרית הייאס, ניסאן אקסטרייל ודגמי וואנים ממיצובישי לא נמצאו מערכות אשר נועדו "לזייף" את בדיקות הזיהום כפי שהיה עם VW.
בדיקות זיהום נוספות שנערכו בחודשים האחרונים בצרפת גילו כי גם מנועי דיזל של פורד, רנו ואף מרצדס מזהמים יותר ממה שהורגלנו לחשוב וכי אינם עומדים בתקנות הזיהום הנוכחיות.

נראה שסקנדל הדיזל של VW בסופו של תהליך יביא אותנו לסביבה נקיה יותר כאשר בדרך הוא עשוי להביא לשתי תוצאות: חיסול מנועי הדיזל בכלי רכב אינם משאיות או לחילופין לשינמוך תקנות הזיהום אחרי שיתגלה כי אין דרך ריאלית בה טכנולוגיית הדיזל הנוכחית יכולה לעמוד בתקנות הזיהום (מה שלא סביר כי יקרה).