יום שלישי , 16 יולי 2024

דטסון חוזרת!

באמצע שנות ה-80' החליטו בניסן שדי ומספיק. אחרי שנים שבהם דטסון הייתה המותג המוביל בקבוצה – בעיקר בשוק האמריקאי – עבר המקל באופן רשמי לניסאן ויחד עמו כל קו הדגמים מותג כ"ניסן" אשר שמה החליף את הדטסון על רקע לוגו השמש העולה.

קרלוס גוהן. האיש החזק באיחוד רנו-ניסן מודיע השבוע על החזרתו של מותג דטסון. ראש חץ לחדירה נפחית לשווקים מתפתחים. צילום: ניסן

השבוע הודיע קרלוס גוהן – יו"ר ניסן – על החזרתו של המותג הוותיק, אחרי כשלושים שנות העדרות, והוא עשה זאת – לגמרי לא במקרה במסיבת עיתונאים בג'קרטה בירת אינדונזיה – מדינה אשר הפכה ב-2011 לשוק הרכב הגדול ביותר במזרח אסיה עם כמעט 900,000 כלי רכב שנמכרו.

מסורתית קו המוצרים של דטסון כלל דגמים תכליתיים ויעודיים – כמו מסחריות קלות, טנדרים ופרטיות בסיסיות. אבל נודע בעיקר בזכות דגמי הספורט החביבים שלו אשר במשך שנים רבות זכו לאוהדים ברחבי העולם. בין הדגמים המוכרים יותר יש את ה-240Z שהוא הסבא-רבא של ה-350Z המשווק אצלנו תחת לוגו ניסן.

ב-2014 הדגמים של דטסון יהיו אחרים לגמרי. גוהן סיפר במסיבת העיתונאים שהמותג מיועד לחדירה לשווקים מתפתחים של הודו, אינדונזיה, סין ורוסיה. המיצוב יהיה לקלוע לטעמה של שכבת הביניים אשר עולה ומתחזקת בשווקים האלו והיא בעלת מודעות מוגברת לתחבורה סביבתית.

נקודת הזינוק לשווקים האלו יהיה מפעל חדש באינדונזיה שניסן משקיעה 33 מיליארד ין בהקמתו ובהרחבת התשתית הקיימת במדינה. המפעל לכשיעבוד בתפוקה מלאה יעסיק כ-3,300 אינדונזים ויפיק 250 אלף מכוניות בשנה.

ישראל אמנם אינה "שוק מתפתח" בפרטמטרים של הנ"ל אולם לאור ההצלחה של "מכוניות תקציב" בשנתיים האחרונות, לא היינו פוסלים את הופעתה של דטסון גם אצלנו (תלוי בתקינה כמובן) עם קו דגמים עם מחירים עממיים. עוד חזון למועד.

Check Also

ג'ילי משקיעה במנועי בעירה פנימית

ענקית הנפט אראמקו משקיעה כמיליארד דולרים במיזם משותף ל-ג'ילי הסינית ולרנו במפעל ליצור מנועי בעירה פנימית ותיבות הילוכים לדור הבא של כלי הרכב. עד 5 מיליון מנועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eleven − ten =