רוני נאק
בדיקת המעבדה נעשתה על ידי ICCT (ועדה בינלאומית לתחבורה נקייה) אשר חשפה כי פליטת ה-Nox (חד-תחמוצת החנקן – תוצר לוואי של פעולת הבעירה בצילנדרים – רעיל) הייתה בממוצע פי 7 גדולה יותר ממה שמתיר התקן האירופאי. הבדיקה נעשתה ב-15 כלי רכב שונים שנבדקו. במבחן דרך של "אוטו בילד" רמת המזהמים אשר נמדדה בקצה האגזוז של ב.מ.וו X3 דיזל 2.0d עמדה על 1,100 אחוזים מעל למותר בתקן. בידיעה שפורסמה במגזין הרכב הגרמני AutoBild צויין כי הבחינה של ICCT לא חשפה האם ב.מ.וו ניסתה "לרמות" את בדיקות הזיהום – כפי שהודה מנכ"ל פוקלסוואגן המודח וינטרקורן – ויתירה מזאת, הבדיקה נעשתה לפני שנה בדיוק – באוקטובר 2014 – ואז לא משכה אש או תשומת לב כלל מצד הציבור.

ובכל זאת נראה שהצונאמי של VW מכה וסוחף גם את ב.מ.וו שמנייתה צנחה ב-10% עם פרסום הכתבה ביום חמישי האחרון במגזין הגרמני.
ביקשנו את תגובת דלק מוטורס – יבואנית ב.מ.וו לישראל – לגבי המאמר הזה, שכן הבדיקות נוגעות גם לדגמים אשר שווקו בישראל. דלק בחרה לקדם אלינו את התגובה של BMW העולמית בנושא וזו התמצית:
"קבוצת BMW אינה מבצעת מניפולציות או מחבלת באף בדיקת מזהמים. אנו ערים לדרישות החוקיות בכל מדינה וממלאים אחר תקנות הזיהום המקומיות. במילים אחרות, מערכות הפליטה שלנו פעילות בין אם בנסיעה רגילה על הכביש או במכון הבדיקה".
להורדת התגובה המלאה של BMW (אנגלית)
