תומר הדר
אחרי הפשיטה על משרדי פיז'ו בסוף השבוע, הפשיטה על משרדי רנו שאירעה לפני מספר חודשים וכמובן גם פרשת "דיזלגייט" מגיעה תורה של יצרנית רכב נוספת: פיאט, להיחקר.
לפי פרסומים ב"בילד" הגרמני, משרד התחבורה הגרמני מקיים חקירה של היצרנית האיטלקית (בעקבות "טיפ" מ-BOSCH – לפי בילד) בחשד שהתקינה ברכביה לכאורה רכיב שנועד לעקוף את בדיקות הזיהום. בניגוד לרנו או פיז'ו, שמכוניותיהן "רק" חורגות כביכול מרמת הזיהום המותרת, בפיאט קיים חשד שהחברה מצאה דרך מתוחכמת במיוחד לעקוף את הבדיקות.

על פי השיטה הגרמנית למדידת זיהום, הרכב נוסע במשך 20 דקות במסלול מיוחד אשר מדמה תנאי נסיעה יום יומיים. הדגם של פיאט שנבדק- 500X כויל כך שמערכות הפחתת הזיהום שלו יחדלו מפעילות לאחר 22 דקות, כלומר בעצם אחרי שהמדידה מסתיימת. הבדיקה של מכוניות פיאט התבצעה לאחר שהשלטונות בגרמניה דרשו בעקבות פרשת "דיזלגייט" בדיקות של חלק ניכר מן המכוניות אשר משווקות בגרמניה, על מנת לקבוע האם שיעורי פליטת המזהמים שלהן אכן עומדים בתקן. עם פרסום התוצאות של פיאט דרש שר התחבורה הגרמני אלכסנדר דוברינט בדיקות נוספות לדגמים של פיאט. על פי המקור מדובר במכוניות המצויידות במנועי דיזל.