רוני נאק
חברת מאיר, יבואנית וולבו החלה בשיווק גרסתה הבכירה ביותר של וולבו; XC90 excellence. מדובר בגרסה שמיועדת ללקוחות שרוצים, איך נאמר בעדינות, להרגיש הרבה יותר פאר והרבה פחות וולבו. מכאנית, ה-excellence היא וולבו XC90 T8 רגילה, כולל מערכת הנעת פלאג אין הייבריד, אך כל היתר לקוח כבר מממלכות הפרמיום: על הנסיעה אחראית מערכת מתלי אוויר אקטיבית. כדי שלנוסעים מאחור יהיה מקום למתוח רגליים, שורת המושבים האחורית הוסרה והמושב האחורי נלקח לאחור. סליחה, אמרנו "מושב"? התכוונו לצמד כורסאות שכוללות פונקציות עיסוי, קירור וחימום, כמו גם אפשרות להשכבה כמעט מלאה של המושב.

בחלקן האחורי של משענות הראש הקדמיות מותקנים (כמובן) מעמדים לאייפד ובין צמד הכורסאות האחוריות מותקן צמד מגשים לשתיה וגם מסך מגע, לשליטה על כיוונון המושבים וכמובן גם על טמפרטורת המקרר שמשרת את הנוסעים מאחור. עוד? ל-excellence יש מאחור שני מחזיקי כוסות. לשתיה קרה כמובן. אלא ששתייה קרה נוטה, רחמנא ליצלן, להתחמם. מזל שלמחזיקי הכוסות יש בקר טמפרטורה. וכדי שהכוסות עצמן לא יהיו חלילה כוסות פשוטות, ה-excellence מגיעה עם כוסות קריסטל מתוצרת חברת "Orrefors" השוודית שנוסדה בשנת 1898. אגב, ידית ההילוכים עשויה גם היא מקריסטל, כזה שתואם לכוסות.

עוד? בשמחה: הפנים כולל תאורה היקפית נשלטת ממסך המגע האחורי, הכיסאות מכוסים כולם בעור נאפה בעבודת יד וכמובן שהיכן שאין עור, יש עץ. עץ שוודי. כעת נגיע לצלילים: מערכת השמע של ה-excellence מיוצרת על ידי B&W וקיבלה שדרוג ביחס ל-XC90 פושטית ע"י הוספת רמקול נוסף מעל הקונסולה המרכזית, בין המושבים האחוריים. וכדי שהמטען לא ירעיש, בין סביבת הנוסעים לחלל המטען הותקנה מחיצה לבידוד רעש.

וכעת למחירים: יושבים? כדי לשבת ב-xc90 ברמת גימור excellence תידרשו לומר שלום ולהתראות ל-689,000 שקל. נסיעה טובה.