תומר הדר
חברת מאיר, יבואנית וולוו משיקה היום את וולוו XC90 T8 גרסת הפלאג אין הייבריד של וולוו XC90. ה-XC90 פלאג אין הייבריד מצויד, בדומה לכל יתר הדגמים בסדרת XC90 במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים, שמפיק בגרסה זו 320 כוחות סוס ו-47 קג"מ אלא שבגרסה זו של XC90, מנוע הבנזין אחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים-ואילו על הנעת הגלגלים האחוריים אחראי מנוע עזר חשמלי. ביחד, צמד המנועים מפיקים 407 כוחות סוס.

על פי נתוני וולוו, XC90גרסת הפלאג אין הייבריד מסוגלת לנסוע לטווח של 42 קילומטרים בכוחו של חשמל בלבד, ולזנק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.6 שניות בלבד. נתון צריכת הדלק המשולב של XC90 מרשים למדי, במיוחד בקנה מידה של רכבים היברידיים רגילים: 47.6 ק"מ לליטר.

על פי וולוו, המערכת ההיברידית מאפשרת נסיעה במספר מצבים, כגון PURE, בו הרכב נוסע בכוחו של מנוע חשמלי בלבד, HYBRID, בו שני המנועים פועלים, כמו במכונית היברידית רגילה וPOWER בו כל הספק מנועי הרכב מנוצל.

כאן נשאלת שאלה חשובה נוספת: לאור העובדה שכיום אסור להטעין מכוניות בישראל ,לפי חוק, משקע ביתי רגיל, כיצד יסופק חשמל למכונית של וולוו? את התשובה מספקת חברת ג'ינרג'י, שעוסקת בתחום הטענת הרכב ומספקת בין היתר עמדות טעינה למכוניות הרנו של בטר פלייס שעדיין נעות בכבישי הארץ. כל רוכש של XC90 פלאג אין הייבריד יקבל עמדה ללא תשלום. וכעת לנקודה החשובה ביותר: כמה עולה להיות ירוק? התשובה עולה להרתיע מעט את חובבי איכות הסביבה: מחירה של XC90 ההיברידית הוא 590 אלף שקלים.