אופני CANYON למי שעדיין לא מכיר, משווקים אך ורק דרך האינטרנט. המפעל הגרמני הפך להיות אחד המותגים הבולטים בשיטת השיווק הזו – אשר מוותרת ומדלגת לגמרי על מפיצים, סוכנים ומתווכים לגווניהם, ומאפשרת לצרכן הסופי – רוכב האופניים – להזמין את האופניים שלו ישירות מהמפעל כשהוא חוסך את פערי התיווך.

ל-CANYON רוכבים מספונסרים רבים, גם בענפי הכביש והטריאטלון, אבל גם בתחום השטח והאנדורו. בין הבולטים שבהם הוא פביאן בארל אשר עבר ל-CANYON ממונדרקר הספרדית ומוביל את המאמץ השיווקי והתחרותי של המותג בשטח.
CANYON יחד עם בארל פיתחו מנגנון פשוט למדי אשר משולב בנדנדת המתלה העליונה ומשפיע על הגיאומטריה ועל השיכוך. ההפעלה נעשית מידית קטנה שעל הכידון. מדובר בבוכנה קטנה אשר דוחפת טלטל אקסטצנטרי שבראש בולם הזעזועים. הקנס במשקל עומד – כך לפי CANYON – על כ-200 גרם (משקל כולל משתנה לפי הקיט עומד על כ-13.0 ק"ג).

במצב XC תקבלו מהלך מתלה אחורי של 130 מ"מ וזווית ההיגוי תתחדד ל-67.5 מעלות. במקביל הציר המרכזי יתרומם כ-20 מ"מ ומוט המושב יזדקף – כל זאת כדי להביא את ה-STRIVE לגיאומטריה טובה המתאימה לטיפוס בעליות, הקשחת המתלה ומזעור בובינג (תנועת מתלה כתוצאה מכוחות הדיווש – גוזל אנרגיה).
במצב DH משוטחת זווית ההיגוי ל-66 מעלות, מרכז הכובד יורד והגלגל האחורי מקבל את מלא 160 המ"מ של המהלך כשהוא נהנה ממאפייני שיכוך רכים ואקטיביים יותר. כל מה שצריך כדי לתקוף מורדות טכניים ופניות הדוקות.
ה-STRIVE מתחילים להיות משווקים ממש עכשיו דרך אתר CANYON וכן, הם עושים משלוחים גם לישראל (כ-400 דולר לערך). המחיר נע בין 4,300 ל-5,600 דולרים, תלוי כמובן בקיט שתבחרו.