כתב: ניר בן זקן
בתחילת השנה, כמעט עשור לאחר שהוצג רכב הפנאי שטח הראשון של אודי, נחשף ה-Q7 החדש בתערוכת דטרויט, החשובה ביותר לקהל היעד העיקרי בצד השני של האטלנטי. שלושה חודשים אחרי, היצרנית מאינלגושטאט משיקה בתערוכת בג'נבה את גרסת "מס השפתיים", או e-tron בז'רגון של אודי, שהופכת את רכב הפנאי הגדול מאויב לעמית עבור בעלי מודעות סביבתית גבוה.
החדשה העיקרית נוגעת ליחידת הנעה המשלבת מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר (המספק 258 כ"ס) ומנוע חשמלי (המספק 126 כ"ס) וממוקם בחלקה הקדמי של תיבת שמונה הילוכים אוטומטית המעברים לכל ארבעת הגלגלים 373 כ"ס ו-71.4 קג"מ. המנוע החשמלי מאפשר נסיעה למרחק 56 ק"מ (מהבית במודיעין עד למשרד בהרצליה פיתוח) ללא שימוש במנוע הבעירה הפנימית בעוד תווך הנסיעה הכולל מרשים למדי ועומד על 1410 ק"מ – מספיק כדי לנסוע מהחרמון לאילת ובחזרה שלוש פעמים.

את מצברי הלטיום 17.3kWh המספקים את האנרגיה החשמלית ניתן לטעון במלואם בתוך שעתיים וחצי. פיצ'ר מעניין שפותח על ידי אודי (ומותקן לטענתה לראשונה במכונית היברידית) הוא מערכת היונקת את האוויר החם הנוצר במערכת החשמלית אל תא הנוסעים כשבקרת האקלים מופעלת, מאפשר חימום מהיר ויעיל של הקבינה וחוסך את הצורך התנעת מנוע הדיזל.

נוכח המיסוי הישראלי המפלה לרעה רכבי דיזל, לא בטוח שה-Q7 e-tron יעשה עלייה, אבל הדגמים הרגילים ינחתו בישראל לקראת סוף השנה.