תומר הדר
תערוכת הרכב של פריז, שתיפתח בשבוע הבא, הולכת וקרבה ויצרני הרכב ממהרים לחשוף דגמים אחרונים. היום מדובר בתורה של מרצדס, שחושפת לראשונה גרסת שטח למרצדס E קלאס סטיישן. הקונספט אינו זר למתחרות: לאאודי יש את האולרוד, לוולבו יש את ה-V90 שהוצגה בשבוע שעבר וכעת- גם למרצדס יש מתחרה: ה-e class בגרסת all terrain.

• טיול שטח 4 מעיינות ברמות מנשה
לפי מרצדס, ה-E קלאס בגרסת all terrain מסוגלת פשוט להגיע למקומות שאליהן מכוניות סטיישן "רגילות" לא יכולות להגיע, כלומר אל אתרי סקי בעיקר. לפי מרצדס, all terrain מצוידת בפגושים שונים, עמידים יותר בפני פגיעות, בחיפויים שחורים לכנפיים, שמיועדים כמובן להדגיש את יכולת השטח וכמובן- לוחיות זיהוי מיוחדות בתא הנוסעים שמדגישות שמדובר בגרסת ה-all terrain, למקרה שהנהג ישכח.

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain; outdoor; 2016; exterior: designo hyacinth red metallic; Fuel consumption combined: 5.1 l/100 km; Combined CO2 emissions: 137 g/km
המנוע הראשון והיחיד שמוצג לעת עתה הוא מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 194 כוחות סוס, שמזניקים את ה-E שטח ל-100 קמ"ש תוך 8 שניות ועד מהירות מרבית של 232 קמ"ש. אך גולת הכותרת היא מערת ההנעה: הנעה כפולה כמובן, כולל בקר מצבים שמאפשר נסיעה בתנאי שטח שונים – וכמובן גם מתלי אוויר המאפשרים להגביה את הרכב ב-35 מילימטרים (שלמים!) כשהשלג מתחיל להיערם.
את מי החרא הזה מעניין?