תומר הדר
רק לפני שבועות ספורים הודיעה לנו פיז'ו על מתיחת פנים מקיפה ל-3008, כזו שמיועדת, בשונה מ"מתיחות פנים" רבות באמת לגרום לו להיראות כמו רכב חדש לחלוטין – כולל עשרות פיצ'רים חדשים ושימוש בחומרה חדשה לחלוטין – וכעת מודיעה פיז'ו על השקת גרסה ספורטיבית. התגובה הראשונית היא כמובן לצפות שבחרטומו המעוצב של ה-3008GT ישכון מנוע ה-1.6 ליטרים של PSA שמוכר לנו היטב מה-208GTI ומה-308GTI – אך לפיז'ו מתברר שיש תכניות אחרות: המנוע בו בחרה פיז'ו לשכון בחרטום של 3008 הוא מנוע…דיזל.

רגע, לפני שתרפרפו הלאה, שימו לב: מדובר במנוע דיזל בנפח של 2.0 ליטרים. עוד מידע? טורבו: יש. עוד? המנוע מפיק 180 כוחות סוס שיורדים לכביש באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית (פחות כיף) בעלת שישה הילוכים. עכשיו מרוצים? יופי, גם אנחנו.

כדי להבדיל בין גרסת GT החזקה ובין הדגמים הרגילים, ה-3008 מצוידת בחישוקי 19 אינטש, צביעה דו גוונית (בהזמנה מיוחדת) וכמובן תא נוסעים שכולל מושבי עור נאפא ספורטיביים בתפירה כפולה (כולל פונקציית מסאז'), גג זכוכית לכך אורך תא הנוסעים וגם בקרת שיוט אדפטיבית, לרגעים המשעממים. נתוני תאוצה רשמיים עדיין אין, אך אם ה-3008 תידרש ליותר משמונה שניות מ-0 ל-100קמ"ש, אנחנו נהיה די מופתעים…..