סולרה. אנחנו לא מדברים על המכונית האמריקאית-אירופית משנות השמונים (טלבו סולרה), אלא על משהו הרבה הרבה יותר מרענן. הפעם אנחנו עם טייטן אירוספייס סולרה (Titan Aerospace Solara), מטוס קליל עם איכויות מאוד מיוחדות.
יותר מכל מזכיר טייטן אירוספייס סולרה לוויין. הוא מיועד לשייט בגבהים רמים ומסוגל להישאר באוויר לתקופה ממושכת במיוחד. כדי להיות מסוגל ליכולות הללו, טייטן אירוספייס סולרה אינו משתמש במנועי בעירה פנימית, אלא במנוע חשמלי ובמערך תאים סולריים.

כדי שאפשר יהיה להתקין עליו מערך גדול במיוחד של תאים סולריים (פוטו-וולטאיים), זוכה טייטן אירוספייס סולרה לכנפיים גדולות במיוחד. כמה גדולות? מוטת הכנפיים שלו נעה בין 50 מטר, בדגם סולרה 50 ל-60 מטר בדגם סולרה 60. מוטת הכנפיים הזו עצומה; כדי לתאר אותה אפשר להעמיד 10-12 מכוניות אמריקאיות בטור, פגוש אל פגוש, וכולן יכולות להסתתר מאחורי כלי התעופה הזה. מוטת הכנפיים דומה אפילו לזו של בואינג 747 (ג'מבו).
אבל אם כבר השווינו את מוטת הכנפיים לזו של הג'מבו, נציין שמשקלו של טייטן אירוספייס סולרה הוא אלפית (!) מזה של ה-747. השימוש בחומרים קלילים והעובדה שהוא איננו מיועד לשאת אנשים מאפשר לגרסת ה-50 לשקול 159 קילו בלבד.
מהירות השיוט של טייטן אירוספייס סולרה עומדת על כ-60 קשר והיות שבחברה מבטיחים פעולה רצופה של 5 שנים לפחות, הרי שהוא מסוגל לגמוא כ-4.5 מיליון קילומטרים בחייו. רום הטיסה של טייטן אירוספייס סולרה הוא כ-65,000 רגל (עשרים קילומטרים באוויר) כך שאין מעליו עננים וגם מזג האוויר בסביבתו יציב מאוד, יחסית. המשמעות היא שכלי התעופה הייחודי מסוגל לקבל אנרגיה סולרית כמעט רצופה, לפחות בשעות היום. מערך סוללות שמותקן בכנפיים, שומר אנרגיה מספקת לפעולת הסולרה במשך הלילה.

טייטן אירוספייס סולרה 50 מיועד לשאת ציוד במשקל של 32 ק"ג וה-60 מסוגל לשאת הרבה יותר – כמאה ק"ג של ציוד. לעומת לוויינים שהם וציודם אובדים, בדרך כלל, בסוף חייהם – טייטן אירוספייס סולרה יכול לשוב לבעליו ברגע שהוא יכוון אותו חזרה וכך יוחזר הציוד היקר לביתו. נוסף על כך, למרות שטרם פורסם מחירו הרשמי של הכלי, ברור שיהיה זול משמעותית ממחירם של לוויינים. השימושים של מטוס כזה יכולים לנוע בין שידורי תקשורת לצילומים חיים בהיקף נרחב מאוד.
טייטן אירוספייס היא חברה אמריקאית שלה נציגות גם בקומה ה-42 במגדל אלקטרה בתל אביב. בחברה מציינים כי כמה מדגמי ה-50 וה-60 כבר הוזמנו וכי המכירות המסודרות ייחלו בתוך כשנה.