ניר בן זקן
כמה שבועות לאחר שחשפה את "טורו" הטנדר הקומפקטי שלה לשווקי אמריקה הלטינית, מציגה פיאט בתערוכת דובאי את הפולבק (Fullback) טנדר חדש שיתחרה באיסוזו דימקס, טויוטה היילקס ומיצובישי טריטון.
התמונות משקפות דמיון לא מבוטל לזה האחרון, וזאת מכיוון שמדובר באח תאום למיצובישי עם שינויים המסתכמים בפגוש וסבכה קדמית וסמל היצרן האיטלקי. שיתוף הפעולה בין היצרניות נעשה מכיוון שטנדר יקר לפיתוח עשרות מונים ממכונית פרטית והחיבור עם מיצובישי (יצרנית קטנה יותר מטויוטה, ניסאן או איסוזו השייכת ל-GM) יאפשר את הגדלת חטיבת המסחריות של פיאט ב-40 אחוזים ל-600 אלף מסירות ב-2018. התוכנית של מיצובישי היא לייצר עבור פיאט בין 150 ל-170 אלף יחידות מהטנדר במפעל בתאילנד בשש השנים הקרובות.

• מבחן רכב טנדר מיצובישי טריטון
כמו מיצובישי טריטון, פיאט פולבק יוצע בגרסאות חד קבינה, קבינה מוארכת קבינה כפולה ושלדה. בשווקים מתפתחים יוצעו מנוע 2.5 ליטר טורבו דיזל מהדור הקודם עם 110 או 178 כ"ס ו-2.4 ליטר בנזין עם 132 כ"ס. באירופה הוא ישווק רק עם מנוע 2.4 ליטר טורבו דיזל מאלומיניום עם תזמון והרמת שסתומים משתנה. הוא יוצע בשתי רמות הספק; 180 ו-150 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 5 הילוכים או ידנית עם 6 הילוכים. גרסת ההנעה הכפולה עם המנוע החזק – 178 כ"ס – תוצע עם תיבת העברה "סופר סלקט" המוכרת של מיצובישי המאפשרת נסיעה בכביש בהנעה כפולה קבועה.
מחטיבת המסחריות של סמל"ת, יבואנית פיאט, נמסר כי פיאט פולבק יגיע ארצה באמצע השנה הבאה. בשוק שהפך רווי במתחרים יהיה עלייהם להציג מחיר אטרקטיבי בכדי שטבילת האש תהיה מוצלחת.