ניר בן זקן
שלוש שנים לאחר שהושק הדור השלישי של הקרוסאובר הגדול של יונדאי, מגיעה לארץ מתיחת הפנים של הסנטה פה. ההבדלים העיצוביים קטנים; יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור, תאורת LED בחזית עברה אל מעל לפנסי הערפל וקבלה מסגרת ניקל. כאשר מאחור פגוש שונה עם פאנל פלסטיק הגנה כסוף גדול יותר וצמד מפלטים בצורת מקבילית (עגולים בדגם הקודם).

גם בצד המכאני אין שינויים והסנטה פה יוצע עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ל' עם תפוקה של 192 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-24.7 קג"מ ב-4250 סל"ד או טורבו דיזל בנפח 2.2 ל' אשר מפיק 197 כ"ס ב-3,800 סל"ד ו-44.5 קג"מ בטווח שבין 1800 ל-2500 סל"ד. לגרסת הדיזל נוספת מערכת Stop&Start אשר מורידה את דרגת הזיהום מ-15 ל-13. לשני המנועים התווסף בורר מצבי נהיגה הכולל אקו, רגיל וספורט ומשנה את תגובת המצערת, תיבת ההילוכים ותגבור ההגה. כבעבר צמד המנועים ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסים והנעה כפולה קבועה. גרסת הנעה קדמית מוזלת בדומה לאחיו התאום, קיה סורנטו, לא תוצע בקרוב.

• איזה אוטו שבא לכם – אנחנו נסדר לכם!
העדכון המרכזי נוגע לאבזור שיכלול מעטה בכל הדגמים את מערכת Connected Car עם מסך מגע בגודל "8 עם מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד המאפשרת גישה לאפליקציות כמו רדיו אינטרנטי, WAZE ובקרוב גם סלופארק ופאנגו. בנוסף היא מציעה גישה נוחה למרכזי השירות על ידי ניווט או התקשרות בלחיצת כפתור.
ל"שטח" נודע כי הסיבה לעליית המחיר בכ-4,000 עד 5,000 שקלים נעוצה בשינוי בשער הדולר – כך לפי טענת היבואנית. מחיר יונדאי סנטה פה המעודכן לכן מתחיל ב-230 אלף שקלים לגרסת הבנזין הבסיסית עם חמישה מושבים עד 275 אלף שקלים לגרסת הדיזל המפוארת ביותר.