רוני נאק
רק לפני יומיים חשפה סוזוקי את הסלריו – דגם מיני חדש אשר מתהדר במידות גדולות, צריכת דלק מזערית (לפי היצרן טרם נסיעה המבחן שלנו) ותג המחיר הנמוך ביותר של מכונית אוטומטית/רובוטית בישראל רק 66,000 שקלים או 59 אלפים לגרסה הידנית. הסלריו מחליפה את האלטו ואת הספלאש שני דגמים אשר מכרו יחדיו קרוב ל-30 אלף יחידות בשנות שיווקם. בסוזוקי מקווים למכור עד לסוף השנה קרוב ל-3,000 יחידות מהסלריו החדשה – אשר בניגוד לאלטו אינה מגיעה מהודו אלא ממפעל סוזוקי בתאילנד.
![סוזוקי סלריו - האוטומטית/רובוטית הזולה בישראל מחליפה את סוזוקי אלטו וגם את סוזוקי ספלאש. צילום: סוזוקי](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2016/04/002-e1460618808320.jpg)
לצד זה בלט נתון מעניין. שני דגמי פנאי של סוזוקי; קרוסאובר ו-ויטארה החדשה, מחזיקים יחד ב-41% מהמכירות של סגמנט רכבי הפנאי הקטנים. כך לפי נתוני המסירות לרבעון הראשון של 2016 מאיגוד יבואני הרכב.
![לא חדשה אבל עדיין מבוקשת מאד - סוזוקי קרוסאובר עם כמעט 1400 מסירות מתחילת השנה. צילום: ניר בן זקן](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2016/04/DSCN9727.jpg)
• מבחן רכב סוזוקי ויטארה נגד כל העולם
• מבחן רכב סוזוקי קרוסאובר נגד כולם
סוזוקי קרוסאובר מסרה 1355 יחידות שהם 23% מהשוק בעוד שסוזוקי ויטארה מסרה 1004 יחידות לנתח של 17% מהשוק. סוזוקי אשר עיקר פעילותה היא בקהל פרטי טיפסה בשיעור הזה גם ועומדת – כך לפי אורן אוחנה מנהל המותג על כ-95% לקוחות פרטיים.
![מדוח האיגוד](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2016/04/image004.png)
ראוי לציין כי יבואנים רבים מתמודדים בחודשים האחרונים עם בעיות אספקה חמורות למדי – יש דגמים מסויימים עם זמני המתלה לסתיו 2016! האם הסיבה לזה היא ביקושים גדולים מהצפוי או הזמנה זהירה של מלאים קטנים מדי – לא ברור. בשוק הדורש סיפוק מיידי, זמני המתנה לא סבירים יוכלו בהמשך לקבור את הדגם.