רוני נאק
בפעם האחרונה שרכבנו על אופניים מ-BH היו אלו אופני כניסה בסיסיים עם שלדת אלומיניום וזנב קשיח. הפעם, כמעט שנה אחרי, לקחנו מההיצע את האופניים בקצה השני של הסקאלה. דגם אנדורו/AM עם שלדת קרבון (סיבי פחמן), מהלך מתלים של 160 מ"מ ואביזרי קצה.

האופניים
לינקס LYNX – – הוא השם המשותף לכל דגמי השיכוך המלא של BH ואופני המבחן הם לינקס 6 כאשר ה-"6" מציין את מהלך המתלה באינטשים שזה יוצא בערך 160 מ"מ. הדגם הזה ניצב בראש פירמידת הדגמים של BH הספרדית כאופניים האגרסיביים והמצוידים ביותר של המותג כאשר המשימה שלהם בחיים היא לספק הרבה בטחון במהירות גבוהה, על אלמנטים טכניים ובסינגלים מפותלים ותלולים. מצד שני של משוואת האנדורו הקלאסית, יהיה עליהם לספק גם יכולת טיפוס טובה ולא להעניש את הרוכב בקטעי הקישור האופקיים.

• מבחן דרכים הונדה סיוויק טורר
• מבחן אופני הרים BH EXPERT 7.5
קופץ לעין
כמה דברים. ראשית שלדת הקרבון – לא בחירה שכיחה בקבוצה – שגם מגיעה מספק יפני של חומר הגלם – TORAY – בעוד שמרבית התעשייה משתמשת בקרבון טאיווני. השלדה עשויה מקשה אחת – מונוקוק – ובעלת כל הפיצ'רים והגיאומטריה שתצפו לה מעיצוב שלדה מודרני ואגרסיבי. והגיאומטריה מאייתת את המילה "כיף". תמוכות שרשרת קצרצרות – רק 426 מ"מ, זווית היגוי שטוחה של 67 מעלות, דרופ קטן של הקרנק ו-REACH ארוך. אותה נוסחה מודרנית שמאחור כווצה והתכנסה מעט ובחזית נמתחת לפנים.

מתלה אחורי – SPLIT PIVOT – המפריד בין כוחות הדיווש, בלימה ועבודת המתלה. ויש כאן משחק מילים למביני דבר. המתלה פותח בעזרת דייב וויגל – גורו בענייני מתלים ומי שאחראי על המתלים של איביס, PIVOT ומותגי על רבים אחרים. היכן שתיתקלו בצמד האותיות DW – זה זה.

קיט האביזרים – בעוד שכבר התרגלנו לסידור של 1X11 באופניים רבים (SRAM X01 ) נדיר למצוא את המעצורים של מאגורה. MT5 עם קליפרים בעלי 4 בוכנות הם מוצר קצה ייחודי אצלנו. ידיות קרבון, מערכת מגנטית המחליפה את קפיצי הרפידות ועוד גודיז שמקפיצים את המוצר הזה לסטאטוס של אקזוטיקה. מוט מושב הידראולי מתבקש וחבילת המתלים היא כרגע הכי טובה שיש בתעשייה עם רוקשוקס פייק 160 מ"מ בעל מהלך משתנה ומאחור פוקס DPS עם שלושה מצבים ופיקוד מהכידון.
רכיבה
ככל שרכבתי מהר יותר האופניים זרחו יותר עם תחושה נפלאה שלמתלים כאילו אין "תחתית" למהלך – ספיגה נפלאה ושיכוך מדויק. הזנב הקצרצר של השלדה מאפשר הנפה מאד קלה של הגלגל הקדמי גם במורד ותכונות ניהוג זריזות הפכו את ה-BH האלו לפינוק אמיתי ביער או במורד תלול, מהיר ומסולע בהר הנגב. שינוי קו תוך כדי מורד דרדרת פשוט הסתכל לכיוון ואתה שם. הבלמים היו נהדרים בקצב בינוני – אבל דווקא בעומס רב חסרה לי עוצמת נשיכה החלטית יותר. בכל אותו הזמן הם שמרו על תקשורת טובה ואיפשרו לי לחוש את סף הנעילה בקצות האצבעות. לאופניים הללו הייתי רוצה עוצמת בלימה נוספת אולי דיסק קדמי גדול יותר מה-180מ"מ המקורי שעל האופניים.
ציפיתי לסבול בעליות. ושמחתי שטעיתי. האופניים שוקלים רק 12.5 ק"ג (שזה קל מאד לאופני 160 מ"מ) ועם היכולת לנעול את המתלה האחורי ולקצר את המהלך של המזלג (כל זה בתנועה כמובן) אפשר היה לטפס בקלות יחסית גם את המעלות הארוכים והמייגעים ביותר. ללא נעילת הבולם הרבה אנרגיה תישרף סתם – למרות הצהרת BH שהמתלה מסוגל להתמודד עם זה.

סיכום
איכות כללית מצוינת, שלדה קרבון קלה עם מתלה מתקדם וקיט אביזרי קצה מרשים הם רק חלק מהיתרונות של האופניים הללו. הייתי מחליף לסטם קצר יותר, ולצמיגים המתאימים יותר לישראל מהמישלנים המקוריים.
קשה למותג חדש – ספרדי ולא מוכר – לפרוץ לשוק שמונע על ידי טרנדים ואופנות. ואחד האמצעים לעשות זאת הוא דרך תמחור. כך שהאופניים הללו – מבציר 2016 – עולים 18,750 שקלים. נכון, זה הרבה כסף באופן אבסולוטי אולם אלפים רבים מתחת למתחרים בעלי שלדת קרבון וקיט מקביל.
בשורה התחתונה. יש ל-BH מוצר שמאד מתאים לסצינה המקומית שלנו – כאשר המכשול העיקרי שעליו להתגבר עדיין היא של המותגיות של הרוכבים.
