תומר הדר
אחרי ב.מ.וו, גם מרצדס ממהרת להיכנס לפלח השוק הרווחי של רכבי הכביש שטח הספורטיביים. הראשונה היתה ב.מ.וו, שחשפה את X4 ואת X6-רכבי קופה שמיועדים כביכול לשטח- וכעת מגיע תורה של GLC קופה. על פי נתוני מרצדס, ה-GLC קופה משתרע על אורך של 4.73 מטרים ולגובה של 1.6 מטרים. אורכו של בסיס הגלגלים הוא 2.87 מטרים. כדי להבהיר שמדובר אומנם ברכב כביש שטח – אך כזה שהוא גם מכונית קופה מדגישה מרצדס שהחלק האחורי מצויד בצללית נמוכה ובספוילר אחורי מודגש ואילו החלק הקדמי בנוי כך שיזכיר את זה של דגמי קופה אחרים של מרצדס.
![אחרי GLC מגיעה ה-COUPE. צילום: מרצדס](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2016/03/16C106_008-e1458734635489.jpg)
כדי ליצור הבדלה בין התנהגותו של GLC קופה ובין רכבי כביש שטח אחרים של מרצדס, מדגישים ביצרנית הגרמנית כי GLC מצויד במערכת מתלים נשלטת אלקטרונית, הכוללת מספר תכניות נהיגה- ומסרק הגה מהיר יותר מזה אשר נמצא אצל GLC הרגילה.
![אחרי GLC מגיעה ה-COUPE. צילום: מרצדס](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2016/03/16C106_004-e1458734677477.jpg)
היצע המנועים בשלב הראשוני כולל צמד מנועי דיזל: האחד מפיק 170 כוחות סוס ואילו השני מפיק 204 כוחות סוס. שניהם משודכים לתיבת G TRONIC בעלת תשע מהירויות של מרצדס. הגרסה הרלוונטית ביותר לשוק הישראלי תצויד במנוע בנזין אשר מפיק 211 כוחות סוס, מספיק כדי להזניק את ה-GLC קופה מ-0 ל100 קמ"ש תוך 7.3 שניות. רשימת האבזור של מרצדס GLC קופה כוללת בין היתר חישוקי 18 אינטש כבר ברמת הבסיס וגימור AMG בגרסאות EDITION ONE.