תומר הדר
תערוכת פריז מתקרבת בצעדי ענק – ויצרני הרכב השונים ממהרים לחשוף בימים אלה כמה שיותר דגמים חדשים. כעת מגיע תורה של מרצדס, שחושפת את גרסת AMG של GLC קופה – שנקראת GLC43 4MATIC COUPE. הגרסה החדשה, שתגיע לישראל במהלך השנה הבאה תהיה הבכירה ביותר בהיצע הדגמים של ה-GLC קופה, אך אם ציפיתם ל-V8 בשרני תחת מכסה המנוע – היכונו להפתעה: GLC קופה מצוידת במנוע V6 בנפח של שלושה ליטרים צנועים, שמפיק 367 כוחות סוס לא כל כך צנועים – ופולט 192 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר, כלומר פחות מחלק ניכר ממכוניות המנהלים העממיות.

את הזינוק מ-0 ל 100 קמ"ש ה-GLC משלים תוך 4.9 שניות – ועד למהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). אנחנו מהמרים שכבר במהלך החודשים הקרובים ימצאו אי אלו טיונרים גרמנים שישמחו לטאטא ממחשב ניהול המנוע את המגבלות על מהירות מרבית – וגם על ההספק. תיבת ההילוכים האוטומטית – ה-g tronic של מרצדס מצוידת בתשע מהירויות ומצוידת, לפי מרצדס, בשלושה מצבי נהיגה, ספורטיבי, חסכוני ורגיל.

מערכת המתלים של GLC קופה, שאמור להיות ספורטיבי יותר מן הGLC הרגיל, מכוילת כך שהתנהגותו תהיה ספורטיבית יותר מזו של GLC רגיל: הסרן הקדמי בנוי, לפי מרצדס, לעמוד בעומסים גדולים יותר בפניות והסרן הקדמי והאחורי כוילו כך שיאפשרו יותר אחיזה, באמצעות אי אלו משחקים בזוויות הקאמבר, ביחס ל-GLC רגיל. המתלים עצמם – מתלי אוויר כמובן, כוללים מצב "נוחות", מצב "ספורט ומצב "ספורט פלוס", בו גם בקרת היציבות יוצאת לעתים לחופשות קצרות, לטובת החלקות.

מבחינת חיצונית, ה-AMG מגיעה עם חישוקי 19 אינץ'- במידה 235/55 מקדימה ו-255/50 מאחור. ולמי שמעוניין, יש אופציה לחישוקי 21 אינץ'. בפנים, תא הנוסעים מוצע בגרסה אחת: שחורה, הכוללת הדגשות אלומיניום. המושבים כמובן עשויים עור, כולל הגברה של תמיכת הצד וכמובן מסך מגע בקוטר 7 אינץ ומערכת שמע הכוללת פונקציות ניווט ודיווחים על פקקים.
