כתב: ניר בן זקן
בשונה מלנד רובר שהכריזה על הפסקת ייצור הדיפנדר בסוף השנה, טויוטה שהפסיקה לשווק את סדרה 70 בשווקי המערב וג'יפ שהעבירה את הרנגלר אבולוציה מתמדת, נראה שמרצדס מסרבת לשנות את ה-G גם 36 שנים לאחר שיצא לאוויר העולם משערי מפעל שטייר-פוך בגראץ, אוסטריה.
ובכל זאת צריך להתעדכן והחדשה המרכזית הפעם היא יחידת הכוח V8 טווין טורבו בנפח 4.0 ליטר שמגיע ממכונית הספורט החדשה ה-AMG GT, ומחליפה את מנוע ה-V8 האטמוספרי בגרסת G500. עם 422 כ"ס (34 כ"ס יותר) ו-62.2 קג"מ (8.2 קג"מ יותר) הוא יסיים את המאוץ ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות (0.2 שניות מהר יותר).
שאר המנועים עודכנו רק בעליה קלה בתפוקה: מנוע טורבו דיזל V6 מספק 245 כ"ס ב-G350d (34 סוסים תוספת), ה-V8 טווין טורבו בנפח 5.5 ליטר ב-G63 עלה ל-571 כ"ס (27 סוסים יותר) וה-G65 עם מנוע V12 טווין טורבו בנפח 6.0 ליטר מפיק כעת 630 כ"ס (18 כ"ס יותר). מרצדס מציינת שמערכת Stop&Start תוצע כסטנדרט (פרט ל-G65) ואמורה לשפר במעט את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. בנוסף בולמי זעזועים חדשים אמורים לצמצם את זוויות הגלגול ולחדד את התנהגות הכביש. כאופציה יוצעו גם בולמי זעזועים אדפטיביים עם שני מצבי שיכוך, "ספורט" ו"נוחות".

• מבחן אופניים TREK FUEL קרבון
פרט לאלה ה-G נותר כשהיה, מתבסס על שלדת סולם חסונה, סרנים קשיחים עם קפיצי סליל ומערכת הנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח ושלוש נעילות דיפרנציאל. השינוי הוויזואלי היחיד הוא בגרסאות הרגילות שזוכות לחישוקים ופגוש קדמי עם צמד כונסי אוויר גדולים כמו בדגמי AMG. עוד נוספו 5 צבעי מרכב ייחודיים; צהוב, אדום, ירוק, כתום וסגול עם צביעה שחורה לפגושים לכנפיים ולמגני הסף.

ה-G החדש ישווק החל מהקיץ הקרוב ולישראל הוא יגיע בהזמנה מיוחדת.