מאזדה 3 החדשה, המכונית הנמכרת בהיסטוריה הישראלית, מתחלפת בדור חדש שנחשף ברחבי העולם. בשלב ראשון נחשפה המכונית בגרסת ה-5 דלתות ועם מנועי 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר, כלומר – ממש לא כפי שהישראלים אוהבים. עיתון גלובס מדווח כי בחודש הבא תיחשף הגרסה "שלנו", עם תצורת סדאן 4 דלתות, ומנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר. לאתר שטח נודע כי גרסת הסדאן תגיע אלינו עם נתוני תפוקה משופרים מאד – כך לפי מקור בחברה.

• איזה אופניים יראו הכי טוב על הגג של מאזדה 3 חדשה?
הדור החדש של מאזדה 3 הוא הדגם השלישי שנולד תחת הניהול העצמאי החדש של מאזדה, ולא תחת פורד כבעבר. שני הדגמים הקודמים הם מאזדה CX-5 הקרוסאובר הקומפקטי וגם מאזדה 6 המשפחתית הגדולה. כשני הדגמים ההם, מאזדה 3 החדשה עונה לתפישת ה"סקיי אקטיב" שבמסגרתה מיוצרים השלדה, המנוע והגיר על בסיס חומרים קלים ומתקדמים וכך היא משיגה צריכת דלק טובה, איכויות נהיגה ברמה גבוהה וגם רמת בטיחות גבוהה.
בין היתרונות המוצהרים של מאזדה 3 שזה אך נולדה – מערכת העצור וסע בעלת התגובה המהירה ביותר בעולם, מרחב פנים משודרג מהותית, בין היתר בזכות גידול בבסיס הגלגלים ותקשורת אינטרנט מובנית.

וצפוי גם אח קטן לשטח
עם השקתה בעולם של מאזדה 3 החדשה, אנחנו יכולים לדווח כי ככל הנראה בדרך לייצור נמצא אח קטן של המכונית, אשר מיועד לגשר בין יכולת כביש ובין שבילים ושאר דרכים משובשות. שמו הצפוי של האח די צפוי: מאזדה CX-3.

פופולארי לדבר על מתחרים חדשים לניסאן ג'וק, אבל האמת היא שעולם הרכב כולו, פחות או יותר, עסוק בפיתוח של קרוסאוברים קטנים, וגם במאזדה לא מתכוונים להישאר מחוץ לתמונה. מאזדה CX-3 אמור להיות קטן מה-3, ומחירו עשוי להיות זול ממנו משמעותית. שיטת ההנעה שלו אינה ברורה בשלב זה, אבל ייתכן שבחברה היפנית יסתפקו בהנעה קדמית ולא בשיטת הנעה כפולה.

מאזדה CX-3 ייבנה גם הוא בשיטת העבודה של מאזדה, "סקיי אקטיב", כך שגם הוא צפוי להיות קל משקל, חסכוני ומהנה לנהיגה. בתוך תא הנוסעים תהיה חיבוריות אינטרנט ומתחת למכסה המנוע סדרת מנועי מאזדה, בנזין ודיזל, בנפחים של 1.5-2.2 ליטר, על פי ההערכה. השקתו של מאזדה CX-3 צפויה לשנה הבאה.
מאזדה 3 מכונית חסכונית בצריכת דלק בזול
מאזדה 3 המכונית המתאימה לתדלק עם דלק זול