מתברר שאנחנו אוהבים את קטגוריית המיני-קרוסאובר ומתברר שהיבואנים מתחרים עלינו בהמוניהם. כקונטרה לתחרות ההולכת וגוברת בתחום הזה, אנשי קרסו, יבואני ניסאן ורנו, מציעים גרסה חדשה של ניסאן ג'וק במחיר של (אתם יושבים?) 105,000 שקלים פחות מאייה. נסייג ונאמר שהמחיר הזה מיועד לימי מכירות שיתקיימו החודש (אוקטובר). מחוץ למבצע הזה, מחירו של ניסאן ג'וק המוזל יהיה, עדיין, זול מהותית מגרסת הבסיס הנוכחית – כ-110 אלף שקלים.

אם אומרים בקול את נפח המנוע של ניסאן ג'וק המוזל – זה נשמע טוב – 1.6 ליטר. בפועל, מדובר במנוע חלש יותר ממנוע ה-1.6 ליטר של הג'וק שנמכר כאן עד כה. המנוע של הגרסה החדשה מספק 94 כ"ס (לעומת 117 כ"ס) ומצויד בתיבת הילוכים ידנית בת חמישה הילוכים. המנוע הזה מאיץ את הג'וק למאה קמ"ש ב-12 שניות וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת שלו עומדת על 16.7 ק"מ לליטר. רמת האבזור כוללת גלגלי 16 אינץ' קלים וגם צביעה של המראות והידיות בצבע הרכב.
התמחור האטרקטיבי של ניסאן ג'וק הידני, יחסית לשוק הישראלי (בברלין עולה גרסה דומה של הג'וק 13,690 אירו שהם כ-66,000 שקלים http://www.nissan-in-berlin.de/offers/model/juke), הוא המחשה יפה של התחרות העזה שמתפתחת בפלח השוק של המיני-קרוסאובר בישראל. ממש בתקופה האחרונה נחתו במקומותינו שלושה דגמים חדשים של מיני-קרוסאוברים – רנו קפצ'ור, שמחירו מתחיל בכ-110 אלף שקלים, שברולט טראקס, שמגיע עם מנוע גדול וחזק יותר ומחירו מתחיל בכ-130 אלף שקלים וממש השבוע נחת כאן המתחרה הטרי ביותר, סוזוקי קרוסאובר, שגם הוא מוצע ממחיר של כ-110 אלף שקלים. צמד המתחרים הוותיקים לא נשארים חייבים – על ניסאן ג'וק בדיוק כתבנו וגם יריבו, סקודה ייטי, מוצע החודש בימי מכירות של היבואן צ'מפיון, במחיר של כ-109 אלף שקלים.

התחרות החמה הזו לא מסתיימת כאן ובמהלך התקופה הקרובה צפויים להיחשף ולהגיע לישראל מתחרים נוספים דוגמת אופל מוקה (התאום של שברולט טראקס), פיז'ו 2008, פורד אקוספורט וגם כלי רכב דומים מבית קיה, יונדאי, מאזדה ואחרים.