כתב: ניר בן זקן
מאז הושקה בשנת 1998, גרסת הטורבו של הפורסטר, הפכה להגדרה של " זאב בעור של כבש". זאת, מכיוון שמתחת למראה התמים לכאורה הסתתרה יחידת ההנעה של האימפרזה טורבו שסיפקה ביצועים "לוהטים" לשעתה.

עתה, בדורו הרביעי מוצע הפורסטר בגרסת טורבו,אבל כחלק מהשינוי האבולוציוני שעבר הדגם הוא הפך מגושם ופחות נמרץ מבעבר. כעת סובארו חושפת את גרסת tS שעבר השבחה גנטית בחטיבת הספורט של סובארו (STI המיתולוגית). השבחה אשר אמורה להוסיף עוד יותר פלפל לגרסת הטורבו הנוכחי.
יחידת ההנעה מקבלת מחשב ניהול חדש למנוע שמעלה את התפוקה ל-280סוסים (לעומת 240) ומחשב ניהול חדש לתיבת ההילוכים הרציפה. זו גם מקבלת מערכת קירור שמן שיחד עם הניהול המעודכן צפויים לשפר את מהירות תגובתה ולאפשר עמידה בעומסים גבוהים יותר של הספק ונהיגה אגרסיבית. בנוסף מצב Sport Sharp בבורר מצבי הנהיגה ה-SI-Drive, מקבל כיול אגרסיבי יותר שאמור גם להפחית את רמת ההתערבות של בקרת היציבות (אחת מנקודות התורפה של הדגם הרגיל).

גם מערך המיתלים לא הוזנח עם הנמכה של 1.5 ס"מ, מוט גישור קדמי עליון ותת שלדה אחורית מוקשחת האמורים לחדד את התנהגות הכביש. על הבלימה אחראית Brembo האיטלקית שמציידת את ה-tS בדיסקים מאווררים בגודל 17" מלפנים ומאחור עם קאליפרים בני 4 בוכנות מלפנים ו-2 מאחור. על הקשר על הקרקע מופקדים צמיגי Bridgestone Turanza ER33 במידה 245/45R19 המולבשים על חישוקי BBS בעיצוב מיוחד.
הבידול החיצוני מושג באמצעות סמליSTI על גריל הרשת השחור מלפנים ועל דלת תא המטען מאחור, מראות וספויילר אחורי בצביעה שחורה ומסיטי אוויר בקצות הפגושים, בעוד תא הנוסעים מקבל צביעה אדומה למושבים, לתפרים בהגה ובידית ההילוכים ולמתג ההנעה,תג STI במרכז גלגל ההגה ודיפונים דמויי קרבון.
לדאבוננו גרסת tS תיוצר במהדורת יצור מוגבלת של 300 יחידות בלבד כולן אקסקלוסיבית מיועדות לשוק היפני.