ניר בן זקן
הדור הרביעי של סובארו פורסטר עבר מתיחת פנים קלה של אמצע החיים, שלוש שנים לאחר השקתו. מן החוץ ההבדלים מסתכמים בתאורת לד מלאה, סבכה ופגוש קדמי אגרסיביים יותר וחישוקים בעיצוב שונה.

לעומת זאת תא הנוסעים עבר שדרוג מסיבי; חומרי דיפון רכים ומגוונים מעור וגימורי שחור פיאנו, הגה בשרני עם מתגים גדולים ואינטואיטיביים יותר, לוח שעונים מעוצב עם צג דיגיטאלי צבעוני במרכזו, מושבים בעלי תמיכה צדית משופרת ומסך מגע LCD במרכז הקונסולה. מערכת שמע איכותית של הרמן קרדון מוצעת כאופציה.

השיפור המשמעותי ביותר נוגע לרשימת אבזור הבטיחות שכולל תאורה דינמית (העוברת מאורות דרך לאורות מעבר כשמגיע רכב מלפנים למניעת סנוור) ועוקבת פניה ואת מערכת EyeSight החדשה של סובארו הכוללת מערכת לבלימה אוטומטית למניעת תאונות עירוניות או תאונות חניה (כמו לחיצה בטעות על דוושת הגז מול קיר), בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על סטייה מנתיב ושטחים מתים.

• מבחן רכב סובארו פורסטר נגד כל העולם
• מבחן רכב סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר
כבעבר יוצעו צמד מנועי בנזין בנפח 2.0 ליטר, אטמוספרי וטורבו, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה אך מהיצרן לא נמסר האם אלה עברו שינוי כלשהו. סובארו מצהירה כי המיתלים עברו כיול מחדש על מנת לשפר את נוחות הנסיעה, ההגה החשמלי מציע משקל ומשוב עדיפים ותת שלדה מחוזקת מלפנים אמורה למזער את זוויות הגלגול ולשפר את אחיזת הכביש. גרסת הטורבו תקבל בקרת הכוונת מומנט המשפרת את הורדת הכוח לגלגלים דרך ההנעה הכפולה קבועה בזמן פניה.

הפורסטר יוצג לציבור לראשונה בתערוכת טוקיו בסוף החודש. לישראל הוא יגיע במהלך שנה הבאה, אך עוד לא ברור מה מרשימת האבזור המרשימה יוצע כסטנדרט בגרסה הישראלית.