ניר בן זקן
רכב הפנאי הקומפקטי של שברולט, האקווינוקס, הושק כבר בתערוכת דטרויט בתחילת 2010 וכעת באיחור לא אופנתי הוא מגיע לישראל. הוא מתבסס על פלטפורמת Theta של GM (עליה מבוסס גם הקפטיבה המוכר במחוזותינו) ובעל בסיס גלגלים גדול יחסית לסגמנט (285.7 ס"מ, 15.7 ס"מ יותר ממאזדה CX5) האמור לאפשר מרווח פנימי נדיב לחמישה נוסעים. גם תא המטען גדול למדי ומכיל 892 ליטר.

האקווינוקס ישווק רק עם מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר המפיק 182 כ"ס (בארה"ב מוצע גם מנוע V6) ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסים ולהנעה קדמית או כפולה. הביצועים סבירים; 0-100 קמ"ש ב-9.2 שניות (10.2 שניות לגרסת ההנעה הכפולה) ונתוני צריכת דלק רשמיים של 11.6 ק"מ לליטר (10.3 ק"מ לליטר לגרסת ההנעה הכפולה) בנסיעה משולבת.

• שברולט סילברדו מול פורד F-350 מול דודג' ראם מבחן רכב
• טיול שטח ליקבים של צפון רמת הגולן
הוא יוצא בשתי רמות אבזור שאינן עשירות במיוחד בהתחשב בתג המחיר ובמוצא האמריקאי. גרסת LS הבסיסית ב-170 אלף שקלים כוללת את מערכת MyLink עם מסך מגע בגודל 7", שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, בקרת שיוט, חלונות אחוריים כהים חישוקים קלים בקוטר 17" ו-6 כריות אוויר. גרסת LT הבכירה ב-190 אלף שקלים (205 אלף שקלים לגרסת ההנעה הכפולה) התנעת המנוע מהשלט, כיוון חשמלי למושב הנהג וחימום לצמד המושבים הקדמיים.
המחיר הגבוה ויחידת ההנעה המיושנת עשויים להקשות על העולה החדש מאמריקה להיות שחקן מרכזי בקטגוריית רכבי הפנאי שהפכה כיום לתחרותית מתמיד.