כתב: ניר בן זקן צילום: אבי בקשט
פולאריס משיקה בישראל את ה-RZR 900S, היורש של הדגם המצליח ביותר של החברה ה-RZR 800S ולא של גרסת ה-900XP הקודמת אותה החליפה גרסת ה-1000XP. הדור החדש נכנס לנעליים גדולות, שכן קודמו שינה את ככלי המשחק בקטגוריית הטרקטורונים/רכבי השטח והיה הדגם הפופולארי ביותר של פולאריס עם יותר מ-3,000 יחידות שנמכרו כאן.

ה-RZR 900S מתבסס על שלדה חדשה עם א/ר/ג של 269.2/152.4/181.6 ס"מ הוא ארוך ב-5 ס"מ, גבוהה ב-2.6 ס"מ בעוד הרוחב דווקא הוצר ב-1.3 ס"מ. בסיס הגלגלים גדל ב-4.7 ס"מ ל-200.7 ס"מ שיחד עם מתלה אחורי חדש ומהלך מיתלים ארוך מעט יותר (ק/א 33.5/31.1 ס"מ, 0.6 ו-3 ס"מ יותר בהתאמה) אמורים לשפר את היציבות הכיוונית.

את יחידת הכוח הוותיקה בנפח 760 סמ"ק מחליף מנוע מסדרת "פרו סטאר" (תצורה רוחבית במקום אורכית); 2 צילינדרים בנפח 875 סמ"ק המפיקים 75 כ"ס, 21 יותר מבעבר. למרות שהמשקל העצמי עלה (548 ק"ג, 69 ק"ג יותר) יחס ההספק משקל שופר מ-8.8 ק"ג לכ"ס בדגם הקודם ל-7.3 ק"ג לכ"ס.
ליחידת הכוח החדשה עקומת מומנט שטוחה המעניקה לו זמינות כוח טובה אפילו משל גרסת ה-1000XP והוא מהיר יותר בזינוק מהמקום עד למהירות 75 קמ"ש.

• להצעת המחיר הטובה ביותר לרכב חדש – כל רכב!
• מה לוקח? מאבריק נגד ווילדקאט נגד RZR
מנהיגת ההתרשמות הקצרה שביצענו ניתן היה לחוש ביתרון יחידת הכוח שמאיצה בנחישות גדולה מהמקום בהשוואה ל-800S, אבל מעבר ל-80 קמ"ש נגמר לה האוויר וקצב צבירת המהירות פחות בצורה דרסטית. המיתלים מספקים גיהוץ מהמורות עדיף משמעותית מבעבר בעוד ההתנהגות נשארה בטוחה צפויה ונשלטת, בשונה מגרסת ה-1000XP הבכירה שעשויה לאיים על נהג לא מיומן. גם משקל ההגה החשמלי הפך טבעי יותר והוא אפילו מציע היזון חוזר.

ה-RZR 900S ישווק בארבע גרסאות; בסיסית ב-100 אלף שקלים, בעבור 10,000 שקלים נוספים תקבלו הגה בתגבור חשמלי וגרסה המוסיפה גם דיפרנציאל אחורי (צמד הגרסאות האחרות מגיע עם ציר קשיח ללא דיפרנציאל) ב-115 אלף שקלים. הגרסה המעניינת ביותר בעלת 4 מקומות ותג מחיר של 127 אלף שקלים ההופך אותה לרכב השטח Side By Side 4 מושבים הזול בישראל. יש לציין כי "ד.ל.ב מוטוספורט" הצליחה לשמור על רמת המחיר של הדגם הקודם וזאת למרות שהגדרת הרישוי החדשה מינואר 2015 כרכב שטח בעלת מיסוי של 50 אחוז, לעומת קודמו שהוגדר כטרקטור משא ונהנה ממיסוי מופחת של 30 אחוזים.