תומר הדר
פולקסווגן, המחלימה בימים אלה מפרשת "דיזלגייט" מרחיבה את משפחת רכבי הכביש שטח של היצרנית: הטיגואן החדש שהוצג השנה מעט גדול מקודמו, מה שפותח אפשרות להצגת אח קטן יותר לטיגואן. בנוסף תציג פולקסווגן גם גרסת קופה וגם אח גדול ומפואר יותר. כדי להעניק למבקרי תערוכת הרכב בבייג'ין טעימה קטנה מאותו אח גדול, מציגה פולקסווגן את T PRIME. השם לבדו רומז על העובדה שמדובר ברכב כביש שטח גדול אשר ממוצב מעל הטיגואן. רכב זה עשוי להחליף את הטוארג, או לסירוגין להיות ממוצב בין הטוארג ובין הטיגואן.

על פי הודעתה של פולקסווגן, מדובר בקונספט שיתבסס על פלטפורמת MLB של פולקסווגן – פלטפורמה מודולארית עליה יתבססו רכביו הגדולים של הקונצרן. לפי נתוני פולקסווגן, מדובר ברכב גדול למדי: T PRIME משתרע על אורך של 5,070 מילימטרים – כלומר ארוך מעט מן הטוארג הנוכחי – ועל רוחב של 1,999 מילימטרים. מערכת ההנעה של T PRIME מבוססת על מנוע בנזין בעל מגדש טורבו, בנפח 2.0 ליטרים, המפיק 248 כוחות סוס – ומנוע עזר חשמלי המפיק 134 כוחות סוס.

למערכת ההנעה, המעבירה את הכוח אל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית בעלת שמונה מהירויות, יש שלושה מצבי נסיעה, כולל מצב המאפשר לT PRIME- לנסוע במצב PHEV, בכוח חשמל בלבד. הנתונים, למרות שפע מערכות העזר, מרשימים: את הזינוק ל100 קמ"ש ה-T PRIME מבצע תוך שש שניות בלבד, ועד מהירות סופית של 224 קמ"ש.