תומר הדר
פורד קוגה, רכב הכביש שטח של פורד אשר מבוסס על מכלוליה של הפוקרוס, זוכה בעולם להצלחה בלתי מבוטלת, אך בישראל למרבה הצער הוא טובע בים של ג'יפונים קוריאניים ויפניים. לנוכח ההצלחה בניכר, בפורד החליטו לפנק את הלקוחות האירופאים בגרסה ספורטיבית משהו של הקוגה.

מנוע קוזוורת לא תמצאו כאן, בקוגה ST החדשה, אך בפורד מבטיחים שההתנהגות שופרה, ביחד עם עוד כמה מאפיינים. כך, לפי פורד, הגריל הקדמי מגיע בגימור שחור מבריק ואילו הגריל הקדמי התחתון מגיע בגימור כוורת, שאינו שונה מהותית מזה שמופיע לדוגמה בפורד פוקוס RS. בנוסף, ב-ST המראות, הידית, הספוילר האחורי וגם הכנפיים צבועים כולם בצבעי המרכב. המושבים עשויים בחלקם מעור ובחלקם מבד.

וכעת למה שחשוב: הקוגה ST מגיעה כשהיא מצוידת בחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ', עטויים בצמיגים בחתך נמוך. ויותר חשוב: לפי פורד הקוגה ST מצוידת במוטות מייצבים עבים יותר מאלה של פורד קוגה רגילה והקפיצים שלה נוקשים יותר – ומנמיכים אותה בסנטימטר אחד ביחד לקוגה סטנדרטית. למרות כל השיפורים למערכת המתלים, והיצע של אי אלו מנועי טורבו מוטרפים במחסן החלפים של פורד, הקוגה נותרת עם מנועים סטנדרטיים הכוללים מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים אשר מפיק 120 כוחות סוס, מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם 150 כוחות סוס – ומנוע בנזין בעל טורבו צנוע, אשר מפיק 120 כוחות סוס בגרסת הבסיס ו-150 כוחות סוס בגרסה הבכירה. ירד לכם? גם לנו…
