ניר בן זקן
לטויוטה היילקס מוניטין שרידות בלתי נלאה שנצבר במשך כמעט 5 עשורים בהם צלח את האזורים המבודדים והקשוחים ביותר על הגלובוס, אבל ביצועים מעולם לא היו כוס התה שלו. דרום אפריקה (בה נמצא גם אחד מפסי הייצור של הדגם) היא אחד השווקים בהם נהנה הטנדר של טויוטה מפופולאריות רבה ולרגל מכירת מיליון יחידות ב"שפיץ של אפריקה" החליטה החטיבה המקומית לחגוג את האירוע עם בניית דגם ייחודי להיילקס האולטימטיבי.
לטויוטה דרום אפריקה קבוצת מירוץ שמשתתפת בתחרות השטח המפרכת בעולם, הדקאר (וזכתה בפעם האחרונה במקום השני) וההיילקס שבנתה משלב בין אופיו של רכב המירוץ לטנדר סטנדרטי עם רישוי לנסיעה בכביש. הוא מתבסס על שלדה ומרכב של הדור הקודם שבחזיתו הושתל מנוע V8 בנזין בנפח 5.0 ליטר באדיבות לקסוס IS-F. אם לא די בכך סעפת יניקה ופליטה הוחלפו לאלה של גרסת הדקאר ומחשב ניהול מנוע של קוזוורת מפיקים 499 כ"ס.

• החל שיווק טויוטה היילקס החדש בישראל
• איסוזו דימקס מול מיצובישי טריטון
שאר מערכת ההינע נותרה כמו בגרסת המקור פרט לשינוי ביחסי העברה של הדיפרנציאלים כדי להתאים למהירות הגבוהה יותר ולמצמד מירוצים של AP שיעמוד בעומס המוגבר שיוצרת חטיבת הכוח שחזקה פי שלושה מהטורבו דיזל המקורי. גם שאר הקומפוננטים זכו להשבחה הבלמים מגיעים ישירות מטנדר המירוץ של הדקאר (בקוטר 350 מ"מ של), המרכב מונמך ב-5 ס"מ תודות לבולמי זעוזועים של OME עם מיכל חנקן וקפיצים רכים יותר מאחור כי הדגם הזה לא יעסוק בהובלת מטענים, סחורות או טילי נ"ט.

לדברי טויוטה דרום אפריקה, עלות ההסבה עומדת על 276 אלף שקלים לפני מיסים אבל למרות התעניינות גבוהה לגרסה זו, החטיבה לא מתכוונת להעביר את ההיילקס V8 לייצור סדרתי או לבצע את ההסבה בהזמנה מיוחד בדומה לסדנת הנסי האמריקאית.