יום שישי , 18 אפריל 2025
קיה נירו. קרוסאובר היברידי של קיה עם עיצוב של ספורטאז וצריכת דלק של טויוטה פריוס. 21.3 קמ/ל'. צילום: קיה
קיה נירו. קרוסאובר היברידי של קיה עם עיצוב של ספורטאז וצריכת דלק של טויוטה פריוס. 21.3 קמ/ל'. צילום: קיה

קיה חושפת קרוסאובר היברידי

ניר בן זקן
קיה חושפת בתערוכת שיקאגו את הנירו (Niro), קרוסאובר קומפקטי עם יחידת הנעה היברידית. למעשה מדובר בדגם הראשון של היצרנית הקוריאנית שייוצר כדגם היברידי, בשונה מדגמים קודמים שהיו גרסאות כלאיים למכונית קיימת.
לנירו עיצוב חיצוני המזכיר את הספורטאז' החדש ומאמץ את חזית פני הנמר המוכרת של היצרן שמקנה מקדם גרר נמוך במיוחד של cd0.29. הוא חולק פלטפורמה עם יונדאי איוניק (המתחרה הקוריאנית בטויוטה פריוס) כך שהוא יהיה קטן מהספורטאז' ויהיה בעל ממדים דומים לסוזוקי ויטרה או הונדה HR-V.

קטן יותר מה קיה ספורטאז, קיה נירו יהיה ג'יפון היברידי קומפקטי ומחושמל. אצלנו בסוף השנה. צילום: קיה
קטן יותר מה קיה ספורטאז, קיה נירו יהיה ג'יפון היברידי קומפקטי ומחושמל. אצלנו בסוף השנה. צילום: קיה

יחידת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין GDI (ר"ת הזרקת דלק ישירה) בנפח 1.6 ליטר המפיק 103 כ"ס ולמנוע חשמלי עם 43 כ"ס. יחדיו הם מעבירים 146 כ"ס ו-26.9 קג"מ לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד DCT עם 6 יחסים. מצברי ליתיום ופולימר למנוע החשמלי קלי משקל וממוקמים מתחת למושב האחורי על מנת להוריד את מרכז הכובד.

קטן יותר מה קיה ספורטאז, קיה נירו יהיה ג'יפון היברידי קומפקטי ומחושמל. אצלנו בסוף השנה. צילום: קיה
קטן יותר מה קיה ספורטאז, קיה נירו יהיה ג'יפון היברידי קומפקטי ומחושמל. אצלנו בסוף השנה. צילום: קיה

מבחן רכב קיה ספורטאז

מבחן רכב סאנגיונג טיבולי

לנירו מערכת המנתרת נתוני טופוגרפיה, סוג הכביש ועומס תנועה ממערכת הניווט בשילוב נתוני מהירות מבקרת השיוט על מנת לייעל את השימוש במנוע הבעירה הפנימית והמנוע החשמלי לתנאי הדרך ובכך לצמצמם את צריכת הדלק. זו עומדת על 21.3 ק"מ לליטר בממוצע לפני נתוני היצרן הרשמיים.

קטן יותר מה קיה ספורטאז, קיה נירו יהיה ג'יפון היברידי קומפקטי ומחושמל. אצלנו בסוף השנה. צילום: קיה
קטן יותר מה קיה ספורטאז, קיה נירו יהיה ג'יפון היברידי קומפקטי ומחושמל. אצלנו בסוף השנה. צילום: קיה

קיה טרם פרסמה את מחיריו של הנירו בארה"ב או באירופה כך שקשה לחזות מה יהיה תג המחיר שיוצמד לו כשינחת בישראל לקראת סוף השנה.

Check Also

מבחן דרכים קיה קרניבל הייבריד

מצויד במתיחת פנים ומרחב פנימי מעודכן, קיה קרניבל החדש זונח את מנוע הדיזל לטובת מערכת הנעה היברידית ו-8 מקומות ישיבה. האם הוא מצדיק מחיר של 340 אלפי שקלים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *