רוני נאק
בשנת 1972 התגלגלה משערי מפעל סובארו הליאונה סטיישן 4WD הראשונה. עובדה יבשה ולכאורה חסרת חשיבות לציין כי השנה, 2022, זו בדיוק שנת היובל למערכת ההנעה הכפולה ששינתה את פניה של יצרנית הרכב הקטנה-אך-ייחודית מיפן.

לפני אותה ליאונה סטיישן צנועה כל רכבי ה-4X4 היו רכבי שדה ורכבי עבודה כבדים, כמו טויוטה לנדקרוזר ודומיו. סובארו יצרה פארדיגמה חדשה לגבי מה זה 4X4 ומה אפשר לעשות עם זה. 50 שנים אחר כך היא עדיין ממשיכה עם אותה הנוסחה בהצלחה רבה.
לציון המאורע ההיסטורי, רכש המפעל אקזמפלרים מייצגים מכל הדורות בעלי ההנעה הכפולה, לכמה הקפות פוטוגניות סביב מסלול הניסויים של טוצ'יגי ביפן.

אצלנו סובארו משווקת על ידי סמלת וכל דגמיה כיום נהנים מאותה מערכת הנעה כפולה אייקונית שעברה לאורך השנים שיפורים, עידונים ופיקוד אלקטרוני.
איפה יפצ'וק הי"ד?