ניר בן זקן
שנתיים לאחר שנחשף המקאן, הקרוסאובר הקומפקטי של פורשה החולק פלטפורמה עם אודי Q5, נחשפת גרסת GTS. לדברי יצרנית רכבי הספורט משטוטגארט ה-GTS אמור לגשר על הפער בין גרסת ה-S והטורבו, בדומה לגרסאות GTS בדגמים האחרים (פאנאמרה, קאיין ו-911). לא בטוח שפער של 60 כ"ס בין הגרסאות הקיימות מצדיק יצור דגם חדש, אך תעשיית הרכב בכלל והיוקרה בפרט חייבות כיום להשביע את תיאבון הלקוחות לאינדיבידואליזם ולייחודיות ועל כן להציע מגוון גדול של… אותו הדבר.
ה-GTS מתבסס על מנוע טווין-טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ליטר של ה-S ובעל הספק גבוה יותר של 360 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-51 קג"מ ב-1,650-5,000 סל"ד, 20 כ"ס ו-4 קג"מ יותר מה-S בשידוך לתיבת PDK כפולת מצמד עם 7 הילוכים. ביחס ל-S השיפור בביצועים הוא בתוספת 2 קמ"ש למהירות המרבית (256 קמ"ש) וקיצוץ 0.4 עשיריות השנייה במיאוץ ל-100 קמ"ש (5 שניות) עם חבילת ספורט כרונו האופציונאלית שכוללת בקרת שיגור ומערכת פליטה אקטיבית.

גם מערכת בקרת היציבות מקבלת כיול שונה, מיתלי אוויר ספורטיביים המנמיכים את המרכב ב-1.5 ס"מ ובלמים קרמיים שיוצעו כאופציה. השינויים הויזואליים כוללים פגוש קדמי עם פתחי אוורור מוגדלים, תאורת לד כחלק מהפנסים הראשיים, פגוש אחורי עם 4 אגזוזים בולטים, חישוקי 20" שחורים ובתוכם קאליפרים בצבע אדום. בפנים תמצאו מושבי ספורט תומכים מצופים אלקנטרה עם רקמת GTS, חגורות בטיחות בצבע אדום ולוח שעונים עם מד סל"ד בצבע אדום.

המקאן GTS משווק בימים אלה באירופה עם מחיר גבוהה מה-S בכ-60 אלף שקלים והוא יוצא בקרוב גם בישראל עם תג מחיר משוער של כ-650 אלף שקלים. המעניינת יותר היא גרסת ה-2.0 ליטר טורבו בנזין שתושק בחודשים הקרובים ועשויה (עם תג מחיר אטרקטיבי תחת היבואן החדש אותו רכש איש העסקים גיא מיוחס), להפוך את המקאן לפופולארי הרבה יותר.