רוני נאק
טלקר – יבואנית קיה וסאנגיונג – הציגה את קיה נירו, רכב פנאי (קרוסאובר) היברידי קטן חדש. המחיר 136,900 שקלים.
כשהוא ממוקם על הצומת שבין רכבי הפנאי של קבוצה C (קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון – למשל) לבין זו של המכונית המשפחתית הקומפקטית, מקווים בקיה ישראל לנגוס מפלח שוק שבו לקיה לא הייתה נוכחות משמעותית ולנסות ולהיות אלטרנטיבה מושכת אפילו להצ'בק אירופאית – זה המסר שעבר אתמול במסיבת העיתונאים אשר התקיימה ב"ארץ ערבה" סמוך לישוב צוקים שבערבה.

קיה נירו מונע בעזרת מנוע בנזין הזרקה ישירה בנפח 1.6ל' עם תפוקה של 105 כ"ס הוא נעזר במנוע חשמלי עם תפוקה של 44 כ"ס ויחד עם מניבים בין 21 ל-27 קג"מ (תלוי בעומס ובהילוך). העברת הכוח היא באמצעות תיבת הילוכים רובוטית עם 6 יחסי העברה וההנעה היא קדמית בלבד. לפי קיה נתוני הצריכה ב"עולם האמיתי" עומדים על 4.8 ל' ל-100 ק"מ בעוד שאנו בהשקה הגענו לכ-6.0 ל' ל-100 ק"מ בנהיגה מודעת וחסכונית.
• להורדת המפרט המלא קיה נירו היברידי
• להורדת הקטלוג המלא קיה נירו היברידי
בסיס הגלגלים באורף 270 ס"מ נדיבים לסגמנט אשר מפנים חלל רב בתוך קיה נירו לנוסעים ולמרות בסיס הגלגלים הגדול המידות החיצוניות צנועות ומתאימות לסביבה אורבאנית: 435 ס"מ לאורך, 180 לרוחב ו-153 ס"מ לגובה. נפח תא המטען עומד על 400ל' שימושיים ונפח מיכל הדלק 45 ל' אשר מספיקים לכ-500 קילומטרים רצופים.

הבשורה של קיה נירו היא לא בתת-נישה החדשה שהיא יוצרת (גם…) אלא במערך המרשים של מערכות הבטיחות החכמות המותקנות בה כפריטים סטנדרטיים: בקרת שיוט אקטיבית השומרת מרחק, סטיה מנתיב אקטיבית עם תיקון בהגה, בלימת חירום אוטונומית ועוד. בהתחשב ברמת המחיר זו בהחלט פריצת דרך בתחום הבטיחות.
קיה נירו מקבלת 3 שנות אחריות ללא הגבלת קילומטרים כאשר מערכת ההנעה ההיברידית נהנית מעוד שנתיים נוספות או 100 אלף קילומטרים.
המחיר של קיה נירו הוא כאמור 136,900 שקלים ברמת האיבזור היחידה שבה משווק.
מבחן הדרכים המלא בקרוב – כאן ב"שטח"