ההודעה גרמה לזינוק מיידי של כמעט 5% במניית בואינג בשלב טרום המסחר בוולסטריט. מדובר ביצור של 179 מטוסי תידלוק אשר יחליפו כמחצית מצי מטוסי התידלוק המיושנים מדגם kc-135 אשר חלקם מגיעים כבר לעשור החמישי בשירות.
המתדלקת החדשה KC-46A מתבססת על שתי חבילות קיימות. היא מתחילה את חייה כגרסה המסחרית של הבואינג 767 – ממנו יצרה בואינג כבר כאלף יחידות מזה שלושה עשורים – ותשתמש באוויוניקה הדיגיטאלית החדשה אשר תופיע לראשונה בבואינג 787 החדש. בנוסף מאשפרת המערכת הזו – בגרסתה המבצעית – שליטה מלאה של הצוות בטיסה ללא כל מגבלות ממוחשבות. ל-KC-46A יהיו משימות רבות כשתידלוק היא רק את מהן. הוא יהיה מסוגל לשאת נוסעים, מטענים או משטחים מיוחדים. חשוב מזה צפויה הזכיה במכרז לספק עבודה ל-50,000 איש בתחומי ארה"ב וכן ל-800 ספקים מרחבי המדינה.
המתמודדת השניה במכרז העצום הזה – EADS (החטיבה הצבאית של איירבס) מאוכזבת למדי מהבחירה של חיל האוויר האמריקני למרות שתיכננה לייצר את המטוס שלה בתחומי ארה"ב ועם כוח עבודה אמריקני. נציגי EADS הודיעו שידונו בהחלטה הזו עם נציגי הפנטגון.
איזה משמעות יש לזה עבורנו? תרחיש אחד מאפשר לישראל לרכוש KC-135 וותיקים בזול ואחר להיהנות מנפח היצור הגדול של מטוסי התידלוק החדשים כדי לרכוש עבורנו כנפיים טריות במקום מטוסי התידלוק המאד מיושנים של החיל.