תומר הדר
ארגון הבטיחות האמריקאי, ה-NHTSA , פתח בחקירה הנוגעת לג'יפ ליברטי. הדגם הספציפי שנמצא על הכוונת של הארגון הוא ליברטי מודל 2012, כלומר הדגם שבג'יפ מכונה KK (כלומר הדגם בעל הפנסים המרובעים). הסיבה: מחשב השליטה של כרית האוויר עלול לא לפעול בעת תאונה. על פי נתוני ה-NHTSA, בכבישי ארה"ב נוסעים כ-105 אלף ג'יפ ליברטי מודל 2012 אשר מצוידים במחשב הספציפי האחראי על כרית האוויר. על פי ה-NHTSA, התלונות שהתקבלו נגעו בעיקר לרכבים שנורת כרית האוויר שלהם נותרה דולקת גם לאחר התנעה. בסך הכל התקבלו 44 פניות בארה"ב שיצרו צורך בחקירה. מבין 44 המקרים – במקרה אחד אכן תועדה תאונת דרכים שבמסגרתה כביכול לא התנפחה כרית האוויר עקב התקלה. על פי ה-NHTSA, שנת 2012 היא שנת היצור האחרונה של הליברטי, והסיכוי שהתקלה קיימת גם בדגמים ותיקים יותר הוא נמוך למדי.