רוני נאק
טלקאר יבואנית קיה החלה אתמול לשווק את הגרסה ההיברידית של רכב המנהלים קיה אופטימה. למכונית שבסגמנט D מנוע בנזין 2.0ל' ומנוע חשמלי בעלי תפוקה משותפת של 192 כוחות כאשר העברת הכוח נעשית עם תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה.
שינויים ושיפורים בשלדת הרכב שיפרו את הבטיחות וגם הפחיתו את משקל הפלטפורמה אשר בגרסתה ההיברידית – כולל סוללות וסאנרוף – שוקלת רק עוד 50 ק"ג ביחס לקיה אופטימה הרגילה. המשקל העצמי עומד על 1655 ק"ג.

שינויים וויזואליים קטנים, כמו גם שינויים אירודינאמיים מצטרפים לשורת עדכונים ארוכה – עיצוביים ופונקציונאליים – אשר מבדילים את הגרסה הזו מכל השאר.
בהיצע שתי רמות איבזור EX במחיר של 164,900 שקלים ורמת premium במחיר של 174,900 שקלים כאשר ההבדלים העיקריים הם ריפודי עור ומושבים מחוממים ומאווררים, גג פנוראמי נפתח, חבילת בטיחות אקטיבית מורחבת, תאורת LED ועוד.

קיה משיקה את האופטימה לסביבה תחרותית מאתגרת במיוחד. סגמנט D נשחק במהירות על ידי העדפת הציבור את רכבי הפנאי והג'יפונים כאשר במקביל הוא "נשלט" באופן כמעט אבסולוטי על ידי סקודה סופרב כאשר במקום שני מרוחק יונדאי סונטה היברידית.

מנהיגה קצרה ועתירת תנועה בקיה אופטימה ההיברידית – אפשר היה להתרשם מצריכת דלק של 7.5ל' ל-100 ק"מ. איכות כללית טובה מאד ונוחות נסיעה טובה למדי למעט בכבישים מאד משובשים. גם חלל הפנים מרווח – בעיקר מאחור – בזכות בסיס גלגלים ארוך של 280.5 ס"מ. היכולת הדינאמית מתוגמלת מקצת מעל 37 קג"מ של מומנט משותף של שני המנועים – זה ניכר ביציאה מהמקום ותאוצות ביניים בתחום העירוני.
לקיה אופטימה ההיברידית דירוג בטיחות 7 – אשר מגיע רובו כולו בזכות מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות של המפעל. אלו קיימות בשתי רמות הגימור ומצאנו אותן לעירניות ומעורבות בנהיגה בכל עת.
מחירים:
EX – 164,900 ₪
Premium – 174,900 ₪