תומר הדר
מרצדס נערכת ממש בימים אלה להצגת הדור הבא של ה G קלאס, או הגלנדוואגן. במידה ואינכם בסוד העניינים: ה G וואגן הוא רכב שטח אמיתי למהדרין. כמו ג'יפ רנגלר, או להבדיל אלפי הבדלות כמו סוזוקי ג'ימני זערורי.
יש לו שלדת סולם שתחתיה נחים צמד סרנים חיים בקצות ארבעה קפיצי סליל. יש לו גם תיבת העברה עם LOW אמיתי. למרבה הצער, או המזל, תלוי איך מסתכלים על כך, חוזקו העיקרי של ה G וואגן – היכולת לאמץ באהבה מנוע מרוב מכוניות הכביש של מרצדס, הפך גם לחולשתו: כי בעוד שה-G וואגן הראשונות יועדו לחקלאים אמידים, ה- G וואגן הנוכחיות עושות לרוב שימוש במנועי AMG ובראבוס, והסיכוי היחיד שיראו שטח הוא בשוליים, כשהנהג עוצר לרגע להטיל מימיו, הרחק ככל האפשר מחישוקי ה-22 אינץ' וצמיגי הכביש הספורטיביים.

מרצדס, המודעת לנושא החליטה להוציא סרטון לקראת הגעת G וואגן חדש, המזכיר ללקוחות מהו G וואגן, מדוע הוא נוצר ולמען מי. הסרטון ממוקד בעיקר ב-G וואגן דור ראשון שהוצג ב-1979 (למרות שאגב הוא לא עבר מאז שינויים מהותיים באמת, מה שהופך אותו לאחד הדגמים הוותיקים ביותר ביצור סדרתי) ובשלבי הפיתוח של מרצדסG וואגן, אי שם במגרש הבוץ הביתי של מרצדס ב-1972.

על הדרך, ב-1975, עוד לפני ש-G וואגן אזרחי הוצג, פותח גם G וואגן צבאי, בהשראת השאה האיראני, שהחזיק מניות במרצדס. השאה הזמין 20 אלף G קלאס צבאיים לצבא האיראני, אך המהפכה באיראן סיימה את הקריירה של השאה. ה-G וואגן הצבאי כמובן נשאר – ואולי אף יגיע לצה"ל כפי שפורסם לאחרונה בתקשורת.
