תומר הדר
דאצ'יה דאסטר הוא רכב שהצליח לשבור את הנוסחה המוכרת של רכבי הכביש שטח: מנוע שכבר נוסה, שלדה שכבר נוסתה, גיר שכבר נוסה, הבנתם: הכל כבר נוסה ולכן הוכח – ולכן זול. ובינתיים, בעוד הדור השני של הדאסטר מוצג בישראל בצידו האחר של העולם מוצגות כבר גרסאות חדשות: ומסחריות. זו לא טעות: בעוד שתקנות המס בישראל מבדילות היטב בין טנדרים, טנדרים כבדים ומשאיות (שווי שימוש אפס), בצידו השני של העולם עדיין קיימות תקנות מס שמקלות על מי שקונה רכב מסחרי על בסיס מכונית קיימת (אגב, זה הגיוני: למה שאינסטלטור יקנה פורד F350 כשהוא יכול להתנהל בטנדרון).
• מחפשים טנדרון? עד 26% הנחה על סיטרואן ברלינגו!

דאצ'יה ממהרת להסתער עליהן עם מעין גרסה מסחרית של מיודענו הדאסטר. לדאצ'יה דאסטר המסחרי קוראים FISCAL (הבנתם? חוסך כסף) והוא משווק באוסטרליה כשהוא מוכן לסחוב מטען. לפי דאצ'יה, הדאסטר FISCAL מאפשר הטענה של מטען באורך מרשים של 1.6 מטרים, הודות לביטול הספסל האחורי והוספת מחיצת מטען ממתכת.

כדי שהסחורה לא תרגיש חשופה, החלונות האחוריים של דאצ'יה דאסטר מבוטלים (גם למטרות הכרה במס) ומוחלפים ביריעות מתכת. מכיוון שה FISCAL הוא ערכה מבוססת דאצ'יה דאסטר, ניתן להזמין אותה בכל סוג של דאסטר. כלומר אם למשל מדובר במקרה אינסטלציה דחוף, כזה שדורש הגעת אינסטלטור לעיירה מאובקת באאוטבק האוסטרלי, צריך רק להיכנס לדאסטר 4X4 ולצאת לדרך. למרות שאנחנו דווקא חושבים יותר בכיוון של מכונית ראלי פטורה ממס….