רוני נאק
"היו ניסיונות רבים לייסד יצרנית רכב ורובם נכשלו. אפילו כאלו שכבר יצרו בסיס לקוחות חזק, אלפי סוכנויות ומרכזי שירות – כבר סיימו את ההשקעה במפעלים ופיתוח (כמו קרייזלר ו-GM) ובכל זאת הגיעו לפשיטת רגל במשבר של 2008" כך אמר אילון מאסק בראיון לפני כמה ימים. "פורד וטסלה בקושי הצליחו לעבור את המשבר הזה ויש סיכוי סביר כי פורד לא תצליח לשרוד את המשבר הכלכלי הבא".

מאסק לא טרח להמשיך ולבסס את ההנחה הזו – אבל אנו משערים כי מדובר בתפיסה של מאסק כי פורד מתעכבת מאד בפיתוח ויצור של כלי רכב חשמליים והיא גם מאחרת בפיתוח של יכולות אוטונומיות. שני תנאי סף לדור הבא של רכבי העתיד – ושני תחומים שבהם טסלה חזקה. סיבה אפשרית נוספת למתיחות היא הטנדר החשמלי שטסלה מרמזת על פיתוח מאחרי הקלעים. נכון, עוד חזון למועד ולטסלה יש עוד כמה "פרוייקטים עתידיים" להוריד מהשולחן – אבל טנדר של טסלה יכול בהחלט לפגוע בכרס הבירה של פורד שהטנדרים שלה מייצרים את זרם ההכנסות המשמעותי ביותר.

בסבב מהלומות נוסף שהיה בחודש יוני האחרון תיאר מאסק (בתגובה לשאלה מדוע הסדרה 3 שלו מתעכבת כל כך) את האווירה במפעלים שלו כ"אנרגטית" ועם "וויב" של יצירה בעוד שאצל פורד זה נראה כמו בית לוויות". ציטוט מדויק. בתגובה אמר בכיר בפורד כי טסלה פועלת באוהל מסריח ושאצלם בפורד יוצא מקו היצור טנדר פורד F150 חדש כל 53 שניות.