רוני נאק
רק לפני כחודש וחצי סיפרנו לכם על מכירה פומבית המוקדשת כולה אך-ורק למכוניות, אביזרים, ופיצ'יפקעס של פורשה. וכבר אז צדה את עינינו הפורשה 959 פריז-דקאר הזו. מכונית שיש לה לא רק סיפור היסטורי מעניין משלה אלא היא גם בעלת חשיבות רבה בפיתוח מערכות ההנעה הכפולות של פורשה.

מאחר שמדובר במכונית שנבנתה על ידי פורשה אך ורק לטובת הדקאר – אין למצא כזו בכל קרן רחוב ורק 3 יחידות זהות יוצרו מעולם. אז יש כאן את כל המרכיבים שמדברים לאספנים: סיפור טוב, נדירות, רשימה ארוכה של אגדות מוטורית שנהגו ברכב. וכל זה נכנס להקשר של הזינוק העצום של מחירי הפורשה 911 הקלאסיות.

בית המכירות העריך שהפורשה 959 דקאר תצליח להימכר בכ-3 מיליון דולרים – בפועל המחיר הסופי, כשהפטיש של איש המכירוח היכה בשולחן, נסגר על 5.945 מליוני דולרים או כמעט 22 מיליון שקלים. רק בשביל הפרספקטיבה: פורשה 911 GT2 RS חדשה מהניילונים תעלה לכם כאן בישראל "רק" 2.7 מיליון שקלים. בקטנה.