רוני נאק
אמאזון ו-GM מנהלות מגעים להשקעה משותפת ביצרנית הטנדרים וה-SUV החשמליים RIVIAN בעיסקה אשר עשויה להזניק את ערך החברה לאיזורי ה-2 מיליארד דולרים – כך דווח בארה"ב. העסקה אמורה לתת לשני הענקית מניות מיעוט בחברה (פחות מ-50% ולא מניות שליטה) – ויותר מזה את המימון ואת הגישה לידע ולאמצעי היצור של GM ו-אמאזון.
![אמאזון ו-GM קונות 49% מיצרנית הטנדרים וה-SUV ריוויאן. קיצור דרך ל-GM לקראת טנדר חשמלי? צילום: RIVIAN](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/02/rivian-r1t-4.jpg)
האינטרס של GM ברכישה הזו ברור כשמש. בעוד שהיא שוקדת על פיתוח של מכוניות חשמליות קטנות, עיקר העסקים של ענקית הרכב הם טנדרים ורכבי פנאי. ובתחום הזה אין לאף אחד – GM, פורד ו-קרייזלר – פיתוח מהותי בתחום. בשלב הזה יצרניות הרכב האמריקאניות סומכות על ההכנסות הגדולות ממכירות טנדרים ו-SUV עם מנועים בנזין ודיזל כדי לממן את ההשקעות העצומות הנדרשות לפיתוח הדור הבא של תחבורה חשמלית ואוטונומית.
![אמאזון ו-GM קונות 49% מיצרנית הטנדרים וה-SUV ריוויאן. קיצור דרך ל-GM לקראת טנדר חשמלי? צילום: RIVIAN](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/02/rivian-r1t-1.jpg)
RIVIAN אשר חשפה את הטנדר שעתיד להגיע לשווקים בסתיו 2020, המציאה קונספט אותו היא מכנה "סקייטבורד" – פלטפורמה אשר מאכלסת את מערכת ההנעה, מצברים, מתלים, בלמים ומערכות קירור בגובה הגלגלים ונמוך מהצירים – כך אפשר לשים מעל לסקייטבורד מרכב של טנדר, או SUV ולהשאיר מקום רב מאחור למטען או נוסעים.
![אמאזון ו-GM קונות 49% מיצרנית הטנדרים וה-SUV ריוויאן. קיצור דרך ל-GM לקראת טנדר חשמלי? צילום: RIVIAN](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/02/img-car-left-facing-suv.jpg)
טסלה – שעדיין מנסה להגיע לרווח יציב – עשויה להיות הדיסרפטור כאן כשברקע מתקדם בשקט פיתוח של פיקאפ עליו אילון מאסק רמז עוד בסוף 2017. אבל הדרך של טסלה עוד ארוכה והטנדר צפוי להיחשף רק אחרי מודל Y שמתוכנן ל-2020.