רוני נאק
בעוד שאצלנו PHEV זה יחסית דבר חדש שעוד לא הגיע לרחובות במסות גדולות – במזרח דווקא כן. והמספרים הם כאלה שאם ממש חייבים לשים נקודת התחלה מתי הרכב החשמלי הפך להיות אלטרנטיבה עממית למכונית בעלות מנועי בעירה פנימית – בואו נחליט שזו תהיה תערוכת ג'נבה של 2019.
![הנה גרף עם עמודות כמו שאתם אוהבים - באדיבות JATO](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/03/BYDD.jpg)
אם אתם לא מזהים את הרכב האדום שבצילום זה בסדר. מדובר במותג הסיני BYD דגם TANG ממנו נמכרו ב-2018 62 אלף יחידות. במקום השני דגם אחר של BYD עם 61 אלף יחידות ובמקום השביעי BYD נוסף עם 39 אלף יחידות.
מתוך העשירייה הזו אנו מכירים את ב.מ.וו סדרה 5 שהייתה ה-PHEV השלישי הנמכר ביותר עם 50 אלף יחידות גלובלית. אחריה במקום הרביעי טויוטה פריוס עם 47 אלף יחידות ואאוטלנדר של מיצובישי עם 41 אלף יחידות במקום השביעי.
![טויוטה פריוס PHEV הגיעה לישראל כבר ב-2015 ללא אימפקט של ממש על השוק. צילום: טויוטה](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/03/2017-prius-phv-aqua-solar-roof-dynamic-01-2-e1552935819684.jpg)
על פי JATO בשנת 2018 נמכרו גלובאלית 717,300 מכוניות היברידיות PHEV והמגמה רק תתעצם – אם תשתית הטעינה תצליח לעמוד בקצב הריבוי של המכוניות האלה ושל החשמליות שבדרך.