יום רביעי , 14 אוגוסט 2024
קשה לוותר על זה. גם לרנו יהיה קשה לוותר על השליטה בניסאן - אבל היא כנראה מאד רוצה את האיחוד עם FCA. צילום: ניסאן
קשה לוותר על זה. גם לרנו יהיה קשה לוותר על השליטה בניסאן - אבל היא כנראה מאד רוצה את האיחוד עם FCA. צילום: ניסאן

מיזוג רנו ופיאט/קרייזלר אולי בכל זאת?

רוני נאק

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי בכירים ברנו וניסאן ניהלו דיונים באשר לאפשרות של רנו למכור חלק מאחזקותיה בניסאן במטרה להסיר את התנגדות ניסאן למיזוג עם פיאט/קרייזלר (FCA). המהלך עשוי ליצור איזון חדש ב"אליאנס" של רנו וניסאן שבמסגרתו תקטן אחזקת המניות של ניסאן בידי רנו לפחות מ-43.4% שיש בידיהם כיום. חשוב לציין כי לממשלת צרפת – לה יש 15% ברנו – יש יכולת הצבעה בעניין וזו מושפעת בין היתר על ידי ועדי העובדים החזקים בצרפת.

פיאט קרייזלר אוטומוביל. מציעה שותפות של 50:50 עם רנו. צילום: FCA
פיאט קרייזלר אוטומוביל. מציעה שותפות של 50:50 עם רנו. צילום: FCA

נזכיר כי את השיחות בחודש יוני פוצצה דווקא FCA שלא הייתה מוכנה לתת שהות ארוכה יותר לממשלה הצרפתית לנסות ולשכנע את ניסאן שהתנגדה למיזוג המשמעותי שתוכנן. יחד עם זאת, השיחות עם FCA היו המניע לסידור מחדש של ה"אליאנס" בין רנו לניסאן – וזאת על רקע הטלטלה של פרשת גוהן והקשיים שבהם נמצאת ניסאן.

אם הייתה לכם שליטה בניסאן. כמה הייתם מוכנים לוותר עליה? צילום: ניסאן
אם הייתה לכם שליטה בניסאן. כמה הייתם מוכנים לוותר עליה? צילום: ניסאן

Check Also

פיאט חוזרת לייצר 500 בנזין

פיאט מאשרת כי תחזור לייצר גרסת בנזין ל-500 העירונית. הנהגים באירופה מצביעים בארנקים ומתעלמים מה-500e החשמלית לטובת רכבי בנזין. הכירו את פיאט 500 Ibrida

One comment

  1. עוקב באדיקות. אחלה אתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × 5 =