יום רביעי , 14 אוגוסט 2024
תאגיד הענק טיסנקרופ בצרות - אולי ימכור חטיבה המספקת חלקים רבים לתעשיית הרכב. צילום: טיסנקרופ
תאגיד הענק טיסנקרופ בצרות - אולי ימכור חטיבה המספקת חלקים רבים לתעשיית הרכב. צילום: טיסנקרופ

טיסנקרופ בצרות


רוני נאק

לאור החיבור האינטימי שיש לכל אזרחי ישראל עם טיסנקרופ (אהמ…אהמ…) חשבנו שזה יהיה נכון לציין כי סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי קונצרן התעשיה העצום הזה נמצא בצרות.

מניית טיסנקורפ בשפל של 16 שנים. צילום מסך גוגל
מניית טיסנקרופ בשפל של 16 שנים. צילום מסך גוגל

וה"טיקט" שבזכותו אנו מזכירים אותם כאן הוא שטינסקרופ היא אחת מספקיות החלקים הגדולות של תעשיית הרכב ומייצרת רכיבי מתלה – קפיצים, מוטות מייצבים, הנדסת מערכות ומוצרי פלדה כבדה המשמשים לבניין, צינורות וכן גם יצור של כלי שיט. החטיבה הזו מייצרת כ-4% (1.9 מיליארד דולר) ממכירות התלכיד אבל היא כרבע מההוצאות התפעוליות עם כ-250 מיליון דולרים.

מכירים בילשטיין? זה שלהם. מספקים עוד חלקים רבים לעולם הרכב. צילום: טיסנקורפ
מכירים בילשטיין? זה שלהם. מספקים עוד חלקים רבים לעולם הרכב. צילום: טיסנקרופ

חלק מההוצאות האלה הן משכורות ל-9,300 עובדים של החטיבה וזה רק 5.7% מכוח העבודה של כל הקבוצה. החטיבה שכרגע עוברת הבראה – אולם אם זו תכשל טינסקרופ עשויה למכור או לסגור את פעילותה.

הנה שורה נאה של צירים אחוריים המיועדים לתעשיית הרכב הגרמנית. צילום: טיסנקורפ
הנה שורה נאה של צירים אחוריים המיועדים ללקוח מוכר – פורשה. צילום: טיסנקרופ

Check Also

זיקר 007 טעינה מלאה ב-10 דקות

זיקר מביאה את הסוף לחרדת הטווח עם סוללת LFP חדשה ב-800 וולט המסוגלת להיטען בעשר דקות - אם תימצא לה עמדת הטעינה המתאימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − nine =