רוני נאק
פרדיננד פיך, הנכד של פרדיננד פורשה, והאיש שהפך את קבוצת VW לענקית תעשית הרכב העולמית, מת הלילה במסעדה בבוואריה.משפחות פיך ו-פורשה המקורבות מחזיקות יחד במרבית המניות של קבוצת VW באמצעות חברת האחזקות שלהן PORSCHE SE. תחת פיך גדלה VW, הוא הוציא אותה ממצב משברי בתחילת שנות ה-90' כשמונה למנכ"ל, רכש מותגי עילית רבים בהם למבורגיני, בנטלי, בוגאטי – יצרני משאיות כמו MAN וסקניה ואפילו אופנועי דוקאטי. לבסוף פיך "סגר" חשבון עם הדודנים שלו כשהשתלט על פורשה אחרי שאלו נקלעו למשבר כלכלי בעקבות ניסיון ההשתלטות שלהם על VW.

פיך התפטר בשנת 2015 – אחרי שהוחלט להאריך את כהונת המנכ"ל וינטרקורן בניגוד לדעתו. צעד שהתרחש חודשים ספורים לפני התפוצצות פרשת דיזלגייט. הפרשה שעלתה ל-VW כ-33 מיליארד דולרים לא מאד פגעה אישית בפיך שטען כי התריע בפני "אי סדרים" – התראות שבכירים אחרים ב-VW טוענים כי מעולם לא הושמעו. גם אם מעולם לא נמצאו עדויות כי פיך היה מודע להונאה עצומת ההיקף – הרי שתחת שליטתו נוצרה תרבות ניהול בה מהנדסים נאלצו לחתוך פינות מאשר להודות כי לא ניתן לעמוד ביעד הנדסי מחשש לפיטורים.

פיך נולד למשפחה נאצית. הסבא שלו – פורשה – יצר את החיפושית עבור אדולף היטלר והמפלגה הנאצית והוריו היו מעורבים ופעילים בה. הוא למד והתחנך בבית ספר פרטיים בשוויץ וחזר להשתלב בעסק המשפחתי כמהנדס פיתוח בפורשה. שם יצר את ה-917 ספג ביקורת ואש אבל הביא שרשרת ניצחונות שגרמה לכל מבקריו לאכול שסתום. בהמשך עבר לאאודי שם פיתח בסתר את אאודי 100 האירודינאמית – מחשש שמהנדסים עריקים יחשפו את סודות הפיתוח – וגם את מערכת "קוואטרו" אותי טיפח במירוצי ראלי עם הצלחה רבה.בשנת 1993 הגיע ל-VW כמנכ"ל. לפיך היו שלוש נשים (אחת מהן האקסית של הבנדוד שלו גרהרד פורשה) ומהן ילד עשרה ילדים – שני ילדים נוספים גם הם הופיעו מנשים אחרות להן לא נישא.
