יום שלישי , 16 יולי 2024
קארל תומאס ניומן - מנכ"ל אופל לשעבר צופה את הסוף של תערוכות הרכב. צילום: GM
קארל תומאס ניומן - מנכ"ל אופל לשעבר צופה את הסוף של תערוכות הרכב. צילום: GM

מנכ"ל אופל לשעבר: "IAA היא כשלון מהדהד"

רוני נאק

זה לא סוד שיצרני הרכב המסורתיים מתחילים להדיר רגליים מתערוכות הרכב הגדולות. חלקן מעדיפות להציג את הסחורה בתערוכות טכנולוגיה כמו CES – או שהעבירו משקל לשוקי המזרח – ובעיקר לסין. אבל שלושת התערוכות השנתיות, והדו שנתיות, החשובות של אירופה: ג'נבה ופריז/פרנקפורט הולכות ומאבדות במהירות את הרלוונטיות שלהן.

מתערוכת פרנקפורט, הגדולה והראוותנית בתערוכות אירופה, נעדרו בשנת 2017, 7 מותגי רכב. השנה נעדרו ממנה 22 מותגי רכב שהותירו אחריהם אולמות ריקים. ניומן אמר: "אם התערוכה הזו חברת ערך לכל כך הרבה מותגי רכב, והיא לא פונה באופן רחב לכלל תעשיית הרכב כפי שהייתה בעבר, הרי שנותרנו עם תערוכת מוגבלת וחד-ממדית. בעיתונות היו יותר כותרות על ההפגנות סביבה מאשר על המכוניות שהוצגו. עצוב מאד". בציוץ לטוויטר מוסיף ניומן: "זה מובן מאיליו ולכן אומר זאת בבוטות: IAA2019 היא כשלון אדיר. רק צל חיוור של מה שהייתה פעם. אין סיבה שתהיה IAA2021. סוף הסיפור".

ניומן אומר זאת כשברקע איגוד יצרני הרכב הגרמניים – VDA – וגני התערוכה של פרנקפורט – MESSE –  אישרו כי לא קיים חוזה להמשך תערוכות הרכב במקום בשנים הקרובות.

Check Also

טויוטה יאריס GR מתעדכן וצפוי להגיע לישראל

עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית, הספק גבוה יותר ועוד שורה ארוכה של עדכונים - טויוטה יאריס GR עושה את דרכה לישראל. המחיר יהיה מעל ל-300 אלפי שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − 5 =