רוני נאק
עוד רגע והלנד רובר דיפנדר החדש כבר כאן – אבל גם לקודמו שאחדים מכנים אותו "הדיפנדר האמיתי" עדיין יש תוקף ומקום בנישה הייחודית שלו. את הפוטנציאל מזהות סדנאות שיפורים רבות ברחבי העולם אשר מציגות מדי פעם יצירות מרשימות מאד על בסיס רכב העבודה הקשוח ועתה גם ה"קלאסי".
אחת הסדנאות האלה – המוכרת כמדגדגת לנד רוברים וותיקה היא OVERFINCH אשר לוחשת ללנד רוברים מיום הווסדה אי שם בשנת 1975 כשעוד לטלפונים הייתה חוגה ומוזיקה הייתה נשרטת אם לא נזהרתם.

• כמה יעלה לנד רובר דיפנדר החדש בישראל?
הדיפנדר שאתם רואים נבנה לפי הזמנה – 90 קצר עם גג פתוח. הקבינה עשויה בשילוב של עור בשני גוונים, משטחי עץ טיק מלא וחלקים רבים נוספים כמו מנופי ההילוכים וידית בלם החניה עשויים מסגסוגת מכורסמת. מושבי ריקארו בחזית וללא הספסלים הקטנים שמאחור – הדיפנדר הזה הוא דו-מושבי טהור. את החלל מאחור תופסת קשת בטיחות, גלגל חילופי (בגודל מלא כמובן) וסט מגירות ותאי אחסון מעץ שלא יבייש את הטובות שביאכטות.

חיצונית אין כאן הרבה "ניפוחי כנפיים" בעצם אין כאלה כלל. מה שכן יש זה גוון ירוק אזמרגד עמוק מכסה מנוע "פומה" עם דבשת בצבע כסף אשר משתלב עם חזית ושבכה מהגרסה האחרונה של ה-90 ההוא.

תחת מכסה המנוע לא תמצאו קומקום דיזל מעשן ורוטט. את מקומו תופס V8 LS3 מבית GM בעל נפח 6.2 ל' ובטיון יחסית מתון של 456 כ"ס – הנושם דרך מערכת פליטה ליבראלית. תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה מורידה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך ציריות מחוזקות בסרנים. דיפנדר קצר למרבה האימה מסוגל להיגע לכמעט 180 קמ"ש זקוק למעצורים חזקים – ולכן תמצאו בחזית BREMBO עם 6 בוכנות בחזית וכאלה עם 4 בוכנות מאחור כדי לספק את עוצמת הבלימה המידתית לכלי כה חזק.

ועכשיו לחדשות הטובות – מאחר שסדנת OVERFINCH מספקת מכוניות ללקוחות עשירים בכל העולם תוכלו לקבל דיפנדר כזה בדיוק או ליצור דיפנדר משלכם – בכל הזיה שהיא – אצל החברה מלונדון. המחיר של דיפנדר דומה יהיה כ-240,000 ליש"ט – לא כולל מיסים וכיוב' כשהתכשיט יניח BF מסוקס על רציף הנמל בארצנו.
